لزوم استفاده بیشتر هیئت های مذهبی از ابزار هنر

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی فارس بر لزوم استفاده بیشتر هیئت های مذهبی از ابزار هنر تاکید کرد و گفت: هیئت های مذهبی باید از قالب های متنوع هنری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام شکرالله دانش، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس امروز (14اسفند) در جلسه هماهنگی شورای هیئت های مذهبی استان که برای ایام فاطمیه برگزار شد، گفت: هیئت های مذهبی اساس فرهنگ شیعی هستند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی متناسب با نیازهای جامعه باید خودشان را بروز رسانی کنند، اظهار داشت: ابزارهایی در جامعه ما وجود دارد که باید شناسایی شود.


وی بر لزوم استفاده بیشتر هیئت های مذهبی از ابزار هنر تاکید کرد و گفت: هیئت های مذهبی باید از قالب های متنوع هنری استفاده کنند.


حجت الاسلام دانش با تاکید بر اینکه بزرگترین تجمع بشری در دنیا در اربعین اتفاق افتاد که مورد تعجب دنیا شد، یادآور شد: هیئت های مذهبی اصیل ما با تکیه بر روحانیت در معرفی اسلام و این دین مبین کوشا بوده و هستند.


وی دلیل انحراف برخی افراد را به علت فاصله گرفتن از فقه شیعی دانست و اظهار داشت: همواره مراجع در مراسم مذهبی پیشرو بودند که تداوم این حضور در گرو همبستگی جدی روحانیت و هیئت های مذهبی است.


این مقام مسئول با انتقاد به اختلاس های به وجود آمده در فارس، تصریح کرد: چرا به حوزه فرهنگ دینی کم توجهی می شود و بودجه کم ارسال می شود و در فضاهای دیگر آنچنان بودجه وارد می شود که اختلاس های این چنینی را می بینیم.


حجت الاسلام دانش با تاکید بر اینکه امروز حتی با وضع گرانی موجود، ذهن جامعه ما آماده برگزاری تمام برنامه های دینی است، تاکید کرد: ارتباط بین روحانیون و هیئت های مذهبی باید بیشتر شود.


معاون سازمان تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که باید سیره عملی حضرت زهرا(س) را وارد زندگی افراد کنیم، اضافه کرد: عفت اهل بیت (ع) را باید به خانواده ها معرفی کنیم و فرصت حضور در مساجد فراهم شود و در مساجد از جوانان نظر خواهی صورت گیرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 349810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha