روایت دوباره خاطرات پرویز خطیبی در کتابفروشی‌ها

چاپ سوم کتاب «خاطراتی از هنرمندان» نوشته پرویز خطیبی، شاعر و کارگردان فقید، از سوی انتشارات معین منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پرویز خطیبی، شاعر، طنزنویس، کارگردان تئاتر و برنامه‌ساز فقید نمایش‌های رادیویی، که از پیشگامان تئاتر در ایران محسوب می‌شود خاطرات سال‌های فعالیتش در حوزه‌های فرهنگی و هنری را در کتابی با عنوان «خاطراتی از هنرمندان» گردآوری کرده است.

در این کتاب که به سال‌های پیش از دهه 50 بازمی‌گردد، از هنرمندانی مانند دلکش، قمرالموک وزیری، عزت‌الله انتظامی، پرویز یاحقی، بیژن ترقی، مهدی سهیلی، منوچهر نوذری، انوشیروان روحانی، نصرت کریمی و اسماعیل نواب یاد شده است.

در بخشی از توضیح این کتاب می‌خوانیم: «مرحوم پرویز خطیبی در زمینه‌های روزنامه‌نگاری و نویسندگی برای رادیو سال‌های بسیاری کار کرد و در حساس‌ترین سال‌های سیاسی خود یعنی دوران ملی شدن نفت، روزنامه «حاجی بابا» را منتشر کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، او در نمایشنامه‌نویسی و تهیه برنامه‌های رادیویی یدی طولانی داشت. در خاطرات هنری پریز خطیبی یادهای دل‌انگیزی از زنده یادان اصغر مشکین، عبدالحسین نوشین، حبیب‌الله سماعی، روح‌الله خالدی، صادق هدایت، حسن قائمیان و نام‌های بزرگ دیگر مطرح می‌شود که برای میان سالان جامعه ایرانی ارزش فراوانی دارد.

چاپ سوم کتاب «خاطراتی از هنرمندان» نوشته پرویز خطیبی در 588 صفحه، با شمارگان هزار و 100 نسخه و به قیمت 30 هزار تومان از سوی انتشارات معین به کتابفروشی‌ها راه یافت. این کتاب نخستین‌بار در سال 1382 منتشر شد.

پایان پیام/

کد خبر 349936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha