مدیران مسئول کانون های فرهنگی در راستای احیای مساجد برنامه ساز باشند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان چالوس گفت: مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در راستای تبیین اهداف و ارزش های انقلاب و احیای مساجد برنامه ساز باشند.

حجت الاسلام محمد مهدی راشدی، امام جمعه شهرستان چالوس امروز(15اسفند) در گفتگو با خبرنگار شبستان به مناسبت بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: دین اسلام تنها آیین نجات بخش و سعادت آفرین بشر است.

 

وی افزود: مسجد جایگاه زمزمه با معبود و پرورگار است لذا این مهم برای ملت مسلمان ایران همیشه جایگاهی با ارزش و افتخارآفرین است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مسجد پایگاه عروج انسان از خاک به افلاک است، عنوان کرد: مسجد کانون رایزنى و مشورت است و همانگونه که در صدر اسلام این مهم به معنای واقعی ظهور و بروز پیدا کرده است امروز نیز باید به آن جایگاه عظیم الشان تبدیل شود.

 

حجت الاسلام راشدی در ادامه با بیان اینکه مسجد باید پایگاهی عمومی برای تمامی اقشار مختلف جامعه باشد، اظهار کرد: اسلام انتظار دارد مردم آگاهانه برای مصالح مسلمین در مساجد جمع شوند و در راستای پیشبرد اهداف در مساجد به برنامه ریزی بپردازند.

 

وی گفت: تحقق ارزش هایى از قبیل تقوا، علم، جهاد، برادرى، مساوات و عدالت باید از مسجد آغاز شود.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه مسجد نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش هاى اسلامى است، خاطرنشان کرد: مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در راستای تبیین اهداف و ارزش های انقلاب و احیای مساجد برنامه ساز باشند.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد محل پرورش استادان بزرگى بوده است ، افزود: امروز نیز باید مساجد را مکانی جهت پرورش استعدادهای درخشان کرد تا بتوانیم در برابر هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی داشته باشیم.

 

این مسئول با بیان اینکه کارکردهای مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد راهکار مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، عنوان کرد: ملت ایران با بصریت افزایی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری می توانند جلوی هرگونه انحراف و کژفهمی های وارده از جانب دشمن را بگیرند.


پایان پیام/

کد خبر 350158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha