21 هزار کانون فرهنگی هنری تا پایان برنامه پنجم تاسیس می شود

خبرگزاری شبستان :معاون توسعه و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: تا پایان برنامه پنجم 21 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور تاسیس می شود.

به گزرش خبرگزاری شبستان از مشهد، علی اصغر کار اندیش، معاون توسعه و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد صبح امروز (15 اسفند) در مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانو ن های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: فضای مساجد باید به گونه ای باشد که بتواند همه اقشار جامعه را به این مکان معنوی جذب شوند.


وی با بیان اینکه برای جذب افراد مختلف به مسجد روحانیت و کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش ارزنده ای دارند، گفت: کانون های مساجد و ائمه جماعت با بهر گیری از ابزار روز علمی و کتاب های مختلف فرهنگی و دینی با شیوه های جذب اقشار مختلف جامعه به این مکان معنوی آشنا شوند.

کار اندیش با تاکید بر اینکه دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همواره پیگیر برطرف کردن مشکلات کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند، خاطر نشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد موظف به تامین منابع برای رفع نیاز کانون های فرهنگی هنرزی مساجد است.


وی به تعداد کانون های فرهنگی هنری در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 17 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور مشغول به فعالیت است.


وی با اشاره به این مطلب که بر اساس برنامه پنجم توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد باید در یک چهارم مساجد کشور اقدام به تاسیس کانون های مساجد کند، تصریح کرد: بر اساس این برنامه باید تا پایان این برنامه 21 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور راه اندازی شود.


کار اندیش تصریح کرد: علاوه بر افزایش کمی تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد،؛ باید ارتقای کیفی این کانون ها نیز در دستور کار قرار گیرد چرا که بر اساس سخن امام خمینی(ره) مسجد پایگاه پیروزی انقلاب بوده است.

 

معاون توسعه و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به این مطلب که توجه به فعالیت های زیر ساختی مساجد ضروری است، افزود: با توجه یه اینکه اقشار مختلفی از افراد جامعه از فعالیت های کانون های مساجد تاثیرمی پذیرند بنابراین توسعه فعالیت های کانون های مساجد در ابعاد مختلف لازم است.


وی خطاب به مدیران و مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: نخستین گام برای رسیدن به موفقیت در فعالیت های فرهنگی؛ نحوه برقراری ارتباط صحیح بامخاطب است.


معاون توسعه و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت های مختلف حوزه های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 6 معاونت در این وزارتخانه مشغول به فعالیت است که به تناسب این معاونت ها در سازمان های تابعه این وزارتخانه نیز فعالیت می کنند.


وی یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد را انتقال مفهوم فرهنگ و هنر اسلامی به مخاطب معرفی کرد و گفت: در همین راستا در حال حاضر در یکصد کشور مختلف رایزنی های مختلف در حوزه فعالیت های فرهنگی در حال انجام است.


کار اندیش با بیان اینکه اگر در کشور به مسله فرهنگ توجه شود سایر حوزه ها نیز تقویت خواهدشد، اذعان داشت: یکی از برنامه هایی که بصورت جدی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد دنبال می شود تنفیذ اختیارات به ادارات فرهنگ و ارشاد استان ها است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 350268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha