کانون‌های مساجد دانشگاه های فرهنگی جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد با بیان اینکه کانون‌های مساجد دانشگاه های فرهنگی جامعه هستند، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پایگاه های اصلی تربیت نیروهای متدین جوان است.

علی اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد با بیان اینکه مسجد از مهمترین و فعال ترین کانون های ارتباطی جامعه است، به خبرنگار شبستان در مشهد گفت: مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید به جوانان در امور مساجد میدان دهند چرا که اعتماد به جوانان در حقیقت سرمایه سازی در زمینه تربیت نیروهای جوان متدین است.


وی افزود: گسترش فرهنگ اسلام ناب در جامعه مهمترین رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است چرا که کانون ها در اصل نقطه وصل جوانان و مسجد هستند.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد گفت: نگاه به مسجد باید نگاه عمیق اعتقادی، اجتماعی و علمی باشد و با این نگاه باید خالصانه تلاش شود تا مساجدی پویا داشته باشیم و اهالی مسجد با نشاط باشند همچنین باید به مساجد توجه ویژه شود چرا که هر چه داریم از آثار ارزشمند این پایگاه الهی است.


وی حمایت مسئولین از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را ضروری عنوان کرد و گفت: اهتمام جدی در اقامه نماز جماعت، تدوین برنامه آموزشی جامع با هدف ارتقای دانش تخصصی اعضای کانون های فرهنگی و هنری از جمله عوامل پیشرفت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: مستندسازی فعالیت‌ها و عملکرد، برون سپاری فعالیت‌ها و فعال سازی کانون‌های تخصصی و پیگیری تاسیس کانون فرهنگی هنری در دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی از دیگر عوامل پیشرفت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت ارشاد با بیان اینکه کانون‌های مساجد دانشگاه فرهنگی جامعه هستند، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پایگاه های اصلی تربیت نیروهای متدین جوان است.


وی افزود: برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مسئولان باید مقدمات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند چرا که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در زمینه افزایش جذب جوانان و نوجوانان به مسجد در تحقق شعار سال نقش بسزایی را ایفا کنند.


پایان پیام/

کد خبر 350475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha