برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان:مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: طرح آرامش بهاری همه ساله در آستانه سال جدید با هدف ایجاد فضای معنوی در بقاع متبرکه برای مسافران نوروزی برگزار می شود.

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به خبرنگار شبستان، گفت: طرح آرامش بهاری در 14 بقعه شاخص استان برگزار می شود.


وی اضافه کرد: برپایی خیمه های نماز برای اقامه نماز های یومیه، برپایی ایستگاه پاسخ به سوالات شرعی و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه استان از مهم ترین برنامه های اجرایی است که در ایام نوروز برگزار می شود.


مصائبی، با اشاره به اینکه امسال 6 مبلغ دینی از استان قم در اجرای برنامه های طرح آرامش بهاری حضور می یابند، اظهار داشت: اجرای برنامه سال تحویل و پخش بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال به صورت زنده از مهم ترین برنامه های طرح آرامش بهاری است.


این مسئول خاطر نشان کرد: تبدیل بقای متبرکه به قطب های فرهنگی، ارتقای سطح فکری زائران و تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، افزود: زنان و دختران ایران اسلامی باید با الگوبرداری از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) نسبت به گسترش فرهنگ فاطمی در جامعه اهتمام ورزند.


وی اضافه کرد: زنان جامعه اسلامی باید درس فداکاری، شجاعت، قناعت و حجاب و عفاف را از سیره زندگی فاطمه زهرا استخراج کرده و سرمشقی برای خود قرار دهند تا به سعادت اخروی و دنیوی دست یابند.


مصائبی ادامه داد: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در بین دختران جوان است چرا که امروز دشمن با جنگ نرم اعتقادات جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند.


پایان پیام/
 

کد خبر 350590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha