اولین اطلس جنایی در شهرستان سنندج طراحی و اجرا شد

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری کردستان، از طراحی و اجرای اطلس جنایی شهرستان سنندج برای اولین بار بر اساس پرونده های قضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری کردستان امروز در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان گفت: طرح اطلس جنایی زیر نظر معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با همکاری 8 نفر از کارشناسان به مرحله اجرا درآمده و به شناسایی، تحلیل و پهنه بندی کانون های جرم خیز پرداخته است.


وی ادامه داد: انجام این طرح گامی است در جهت پیشگیری محیطی از وقوع جرم که در آن با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی، روند نظارت و پیشگیری و مدیریت جرایم و آسیب های اجتماعی تسهیل می شود.

 

رئیس کل دادگستری کردستان شناسایی کانونها، محلات جرم خیز و توزیع فراوانی جرائم به تفکیک محلات، مکانیابی کلانتری ها در سطح شهر، پیش بینی کانونهای مستعد جرم، مشخص نمودن محل سکونت یا استقرار مجرمین، شناسایی و کاهش عوامل موثپدر تصادفات و افزایش ضریب امنیتی سیستم حمل و نقل،تمرکز و تخصیص بهتر منابع، تجهیزات و امکانات و نیرو برای مبارزه و پیشگیری از بزهکاری ، ایجاد ارتباط یا بهره گیری ازاطلاعات سایر سامانه های اطلاعاتی از جمله کاربردهای اجرای این طرح است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کردستان این مقام مسئول تصریح کرد: بهره گیری از فناوری روز در کنار تحصیل آمار و طلاعات دقیق از زمان و مکان وقوع رویدادها و مجرمین، ابزاری خواهد بود برای تقویت حوزه پیشگیری های وضعی انتظامی که در مراحل بعد با افزایش ضریب امنیت محیطی و کاهش فرصتهای ارتکاب جرم توأم خواهد بود.

گروسی خاطر نشان کرد: تحقق این امرمستلزم همکاری بین بخشی سایر سازمانها از قبیل شهرداری، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی و... با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری است.
 

پایان پیام/

کد خبر 350767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha