50هزار نفرازاقشار مختلف مردم خراسان رضوی به مناطق جنگی اعزام می شوند

خبرگزاری شبستان:معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) گفت: از 15اسفند 92تا15فروردین93 تعداد50 هزار نفرازاقشار مختلف مردم به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد سرهنگ علی‌اکبر افراسیابی ، معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز(17اسفند) در نشست خبری راهیان نور 92 با بیان اینکه 60 هزار نفر تا پایان تعطیلات نوروز 92از استان به مناطق جنگی اعزام می‌شوند، اظهار داشت:تاکنون بیش از 30 هزار نفراز این تعداد 20 هزار دانش‌آموز، 10 هزار دانشجو و اقشار عادی جامعه هستند به این مناطق اعزام شده‌اند.

 

 وی با بیان اینکه  50هزار نفر تاریخ 15اسفند تا 15 فروردین به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند، افزود: شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور پس از حضور در پادگان حمیدیه اهوازمحل استقرار رزمندگان خراسانی در دوران دفاع مقدس طی سه روز از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور نظیر خرمشهر، دهلاویه، هویزه، فتح المبین، فکه،شلمچه، اروند رود و طلائیه بازدید می کنند.


معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه برای زنده نگه داشتن این خاطرات و انتقال آن به نسل جدید مردم به صورت سازمان یافته و خود جوش در ایام پایانی هر سال عملیات بزرگ فرهنگی سفر به سرزمین نور با عنوان راهیان نور برگزار می‌شود، تصریح کرد: هماهنگی لازم برای اعزام افرادی که تمایل به بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در استانهای شمال غرب و غرب و مناطق ساحلی هرمزگان و بوشهر را داشته باشند، انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته 57 هزار نفر از استان خراسان رضوی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، گفت: اولویت اعزام ما با خطوط ریلی است که در این بخش ما محدودیت‌هایی داریم از جمله آن ظرفیت محدود راه‌آهن به طوری که برای اعزام، افرادمی باید مانند شهرهای دیگر بلیط رزرو نماییم.


سرهنگ افراسیابی با اشاره به هزینه‌های پنهانی که برای هر شخص علاوه بر هزینه‌های آشکار آن افزود: بهای تمام شده این هزینه‌ها برای هر نفر 300 هزار تومان است که تنها 180 هزار تومان از افراد اخذ می‌شود.


مسئول ستاد راهیان نور خراسان رضوی بابیان اینکه به صورت جدا سهمیه‌ای برای این سفر ایجاد نشده است، افزود: بعضی بلیط قطار را از طریق اینترنتی رزرو می‌کنند که این مسئله باعث محدودیت در سفر با خطوط ریلی است همچنین سفر به صورت دریایی را نیز تسهیل نموده‌ایم.


معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اعزام راویان با تجربه به این مناطق افزود: راویان به صورت سازمان یافته با هر 40 نفر یک راوی و یک روحانی اعزام می‌شود.


سرهنگ افراسیابی ادامه داد: چنانچه افراد بخواهند به صورت شخصی با وسائل نقلیه خود به مناطق بروند ما این آمادگی را داریم که هماهنگی‌های لازم را با منطقه برای اسکان رایگان این افراد داشته باشیم و فقط هزینه تغذیه از این افراد اخذ می‌شود.


وی با اشاره به اجرای این سفر معنوی برای واکسینه کردن جوانان در مقابل جنگ نرم دشمنان گفت: همکاری ارگانها و ادارات و مردم در رابطه با این موضوع بسیار مهم است تا بتوانیم این سفر را بهتر انجام دهیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 350826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha