مرحله کشوری جشنواره سرزمین نور 20 اسفند برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ نظام اسلامی‌ ایران است، گفت: مرحله کشوری جشنواره سرزمین نور 20 اسفند در خوزستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سرهنگ علی‌اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز(17اسفند) در نشست خبری راهیان نور 92 اظهار داشت: در راستای عمق بخشی به اردوهای راهیان نور چند سالی‌ است که جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در سطح استانی و ملی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برگ زرینی برای تاریخ نظام اسلامی‌ ما و بلکه برای دنیاست، گفت: مرحله کشوری جشنواره سرزمین نور 20 اسفند همزمان با روز ملی راهیان نور در استان خوزستان شروع و به مدت 10روز برگزار می شود.

 

 معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه مرحله کشوری جشنواره سرزمین نور از استان خوزستان آغاز و به مدت 10 روز در استان های مختلف کشور برگزار می شود، گفت: استان خراسان رضوی 24اسفند میزبان مرحله کشوری جشنواره سرزمین نور است.

 

سرهنگ افراسیابی با بیان اینکه در مرحله استانی جشنواره سرزمین نور در مجموع 9 هزار و 22 اثر به دبیر خانه این جشنواره رسیده است، گفت: در بخش شعر 330 اثر، دل‌نوشته 2 هزار و 532 اثر، خاطره هزار و 265 اثر و بخش عکس 4 هزار و 895 اثر به جشنواره ارسال شده است که نسبت به دوره های قبلی رشد خوبی داشته است.


وی با اشاره به اینکه امسال نیز در مرحله استانی سطح بالایی از آثار را دریافت کردیم، افزود: برگزاری جشنواره استانی سرزمین نور در نیمه دوم بهمن سال جاری و فعال شدن دبیرخانه مرکز اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام رضا(ع)، کلیه آثار از قبیل خاطره، رمان، شعر، متن ادبی، عکس، فیلم، فیلمنامه و وبلاگ با موضوعات دفاع مقدس و راهیان نور جمع آوری شده است.

  

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از نورانی‌ترین، بهترین و برگ زرین تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تاریخ دنیا است، گفت: طی 200 سال گذشته هیچ جنگی بر ایران تحمیل نشده مگر اینکه قطعه‌ای از سرزمین کشورمان جدا شود اما جنگ 8 سال دفاع مقدس از آن نمونه جنگ‌های تاریخی است که چنین اتفاقی در آن رخ نداد.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و دفاع مقدس ماهیت دینی دارد، گفت: قدرت ما از دین سرچشمه می‌گیرد و از دیدگاه اسلامی هر کس به خداوند بیشتر وصل باشد، او قدرتمندتر خواهد بود و چون جمهوری اسلامی به این منبع لایزال الهی وصل است و حرکت نظام بر اساس آموزه‌های دینی صورت گرفته قدرتمندترین است.

  

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ایران کشوری است که از فرهنگ غنی دفاع مقدس برخوردار است، گفت: این فرهنگ غنی تحت تعلیم آموزه‌های مکتب حیات بخش اسلام ناب، پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شکل گرفته است.

  

پایان پیام/

کد خبر 350707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha