تفکر و تدبر در آیات کلام وحی در دستور کار کانون های مساجد باشد

خبرگزاری شبستان: امام جماعت کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) ساری گفت: یکی از مهمترین فعالیت هایی که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید توجه جدی به آن داشته باشیم،‌ تفکر و تدبر در قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام احمد اندرخورا، امام جماعت کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) ساری و حافظ قرآن و استاد دانشگاه شب گذشته (17اسفند) در جلسه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد به سیره زندگی حضرت زینب(س) اشاره و خاطرنشان کرد: فلسفه وجود کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسیار مهم است.

 

وی عبادت، عمل احسن و اینکه چگونه می توان مشمول رحمت الهی شد را به عنوان سه هدف حرکت برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد.

 

حجت الاسلام اندرخورا خاطرنشان کرد: کسانی که در طول تاریخ غیر از انبیا و ائمه به این سه هدف نائل آمدند یک نمونه بارز از حضرت زینب(س) را در خود پرورش داده اند.

 

امام جماعات کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) در ادامه با بیان اینکه باید در مقوله عبادت برنامه ریزی داشت، عنوان کرد: یکی از القاب حضرت زینب(س) عابده بوده است که امام حسین (ع) در شب عاشورا خطاب به حضرت زینب(س) می فرمایند«ای خواهرم مرا در نماز شب خودت فراموش نکن»

 

این حافظ قرآن اظهار کرد: در فرمایشی از امام صادق(ع) آمده است که ایشان می فرمایند شبانه روز را به 4 قسمت تقسیم کن وقتی را برای عبادت، مطالعه، خانواده و همچنین نیز وقتی را برای استراحت اختصاص بدهید.

 

این استاد دانشگاه در ادامه به لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین فعالیت هایی که در کانون های فرهنگی و هنری باید توجه جدی به آن داشته باشیم،‌ تفکر و تدبر در قرآن است.

 

وی بر ضرورت توجه به معارف اهل‌بیت (ع) در کنار تعالیم قرآنی تأکید کرد و بیان داشت: خداوند متعال می فرمایند«ای بنده من اگر کارهایی را که گفته ام انجام دادی مقام خودم را به تو می دهم.»

 

حجت الاسلام اندرخورا رجوع به قرآن و تفکر و تدبر در آیات کلام وحی را بهترین راه برای انجام کارهای فرهنگی در سطح جامعه دانست.


وی اذعان داشت: با توجه به حضور گروه های سنی مختلف در مساجد، مدیران مسئول و ائمه جماعات کانون های فرهنگی و هنری باید با بررسی کارشناسانه مشکلات جامعه، راهکارهای لازم ارائه نمایند.


پایان پیام/

کد خبر 350914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha