مردمی بودن از ویژگی های اصلی نیروی انتظامی است

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی گفت: مردمی بودن از ویژگی های اصلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی،(18 اسفند) در صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی که در محل میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی استان مرکزی برگزار شد، گفت: مردمی بودن از جمله ویژگی های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است و این نیرو نهادی است که به طور گسترده و مستمر با بدنه جامعه در تماس است.


وی افزود: از آنجایی که هیچ کاری در کشور بدون همراهی و کمک مردم شدنی نیست، باید هر روز بر این ویژگی نیروی انتظامی و حضور بیشتر مردم در بین مردم افزوده شود.


استاندار مرکزی ادامه داد: برای ایجاد امنیتی مقتدرانه که آفریننده آرامش و آسایشی استوار خواهد بود، تقویت و پشتیبانی نیروی انتظامی از سوی آحاد ملت انتظار می رود.


وی بیان کرد: تقویت این نیرو، اقتدار نظام در برخورد با موارد خلاف قانون است و به کاهش انگیزه های مجرمانه منجر خواهد شد.


مقیمی خاطر نشان کرد: اگر در جامعه ای میان دولت و ملت اعتمادی متقابل پدید آید، مردم مهمترین عامل برقراری امنیت در جامعه خواهند بود و آن گاه نیروی انتظامی راحت تر و کم هزینه تر می تواند از امنیت و آرامش جامعه پاسداری کند.


این مقام ارشد استان با توجه به پیچیدگی مسائل و روابط اجتماعی و تحول در حوزه ارتباطات، بیان کرد: نیروی انتظامی باید با دستاوردهای خود در حوزه فناوری های نوین و با تغییر در ساختارها، ابزارها، رویکردها وکارکردها به دنبال تحقق امنیت فراگیر و پایدار در همه حوزه ها باشد.


استاندار مرکزی یکی از مهمترین پیش نیازهای تحقق شعار حماسه اقتصادی را تقویت امنیت عمومی در جامعه دانست و گفت: این وظیفه بیش از هر نهادی بر عهده نیروی انتظامی است.


پایان پیام/

کد خبر 350985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha