امنیت اجتماعی لازمه پویایی و کارآمدی جامعه است

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: امنیت اجتماعی لازمه پویایی و کارآمدی جوامع است که پلیس استان مرکزی در این راستا تمام تلاش و ظرفیت خود را بکار گرفته است.

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، با اشاره به اهمیت بحث امنیت و آرمش در جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: پلیس حافظ امنیت و آرامش در جامعه است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کند.


وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی لازمه پویایی و کارآمدی هر جامعه است، افزود: رشد و شکوفایی هر جامعه در گروه وجود و فعالیت افرادی آگاه، کارآمد و خلاق است.


این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه بسترسازی امنیت اجتماعی در تمامی ابعادی زندگی، نقش اثرگذار دارد، ادامه داد: این امر سبب تحقق اهداف و انجام به موقع و مطلوب کارها می شود.


فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به رضایت مندی 98 درصدی شهروندان استان از عملکرد فوریت‌های پلیس 110 اشاره کرد و گفت: ارتقاء حقوق شهروندی گفتمانی نهادین در رویکرد جامعه محوری پلیس است.


سردار ملکی با اشاره به تعاملات مستمر و مستقیم پلیس با شهروندان در چرخه عدالت اجتماعی افزود: حقوق شهروندی از جمله مهمترین موضوعاتی که کوچکترین مسامحه نسبت به اجرایی شدن آن موجبات تضییع حقوق شهروندان خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در رویکرد مردم مدار پلیس و اجرای طرح مدیریت کیفیت توجه خاصی به نهادینه شدن بهینه حقوق شهروندی در ساختار سازمانی نیروی انتظامی استان مرکزی شده است.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به چالش های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: توجه به مشارکت دهی شهروندان در امنیت اجتماعی، راهکاری ارزنده برای برون‌رفت از چالش‌ها است.

 

سردار ملکی یکی از محورهای ارزیابی سلامتی جوامع را امنیت اجتماعی و مشارکت پویای شهروندان در تأمین آرامش محیط زندگی خود دانست و بیان کرد: در استان مرکزی با این نگاه، احساس امنیت اجتماعی بیش از گذشته دربین شهروندان حاکم شده و دستاوردهای بسیار مهمی نیز با استفاده مطلوب از سرمایه‌های اجتماعی به دست آمده است.


وی با بیان اینکه برخورد با معضل مواد مخدر یکی دیگر از اولویت مهم پلیس استان است ادامه داد: سبز پوشان نیروی انتظامی استان مرکزی در این راستا بسیار خوب عمل کرده اند.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون میزان کشفیات مواد مخدر در استان 88 درصد افزایش داشته که در این برنامه‌ریزی دستگیری و ساماندهی معتادان به عنوان یکی از مهم‌ترین علت‌های بروز مسائل اجتماعی در حدود 12 درصد رشد داشته است.


این مقام مسئول همچنین از کاهش دو درصدی انواع سرقت و به ویژه کاهش هشت درصدی سرقت احشام در سال 93 نیز خبر داد و گفت: این امر یکی از مهمترین کارکرد همراهی اجتماعی شهروندان با پلیس است.

 

سردار ملکی یکی دیگر از مهمترین اولویت‌های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری را، مبارزه قاطع با سارقان دانست و ادامه داد:امید است با برنامه‌ریزی و اجرای هدفمند طرح‌های انتظامی که با مشارکت شهروندان اجرایی شده است، شاهد کاهش سرقت در سطح استان هستیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 374264

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha