تمسک به قرآن پاک کننده ناهنجاری و بداخلاقی اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: سردار احمدی مقدم گفت: جای بسی تبریک دارد که پلیس کشورمان با آیات الهی انس گرفته است و قطعا تنها راه نابودی، ناهنجاری و بداخلاقی اجتماعی تمسک به قرآن است.


به گزارش خبرنگار قرآن ومعارف خبرگزاری شبستان، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همزمان با برپایی چهارمین همایش تکریم از حافظان برتر ناجا با اشاره به اثرات انس با قرآن کریم برای تحقق جامعه ای سلامت گفت: جای بسی تبریک دارد که پلیس کشورمان با انس به ایات الهی و تمسک به قرآن کریم بسیاری از ناهنجاری و بداخلاقی اجتماعی را نابود می کند. اندک فعالیت ما در زمینه قرآن نتایج فراوان و موج گسترده ای را در بین کارکنان نیروی انتظامی ایجاد کرده است و ما نیز از طرح های قرآنی با قوت حمایت مالی می کنیم.
سردار احمدی مقدم با اشاره به لزوم بهره مندی از آیات الهی در کنار ولایت تصریح کرد: قرآن چراغ هدایت بشر بوده که نیاز به تفسیر دارد و با تکیه بر ولایت معنا پیدا می کند، این کتاب ارزشمند مهمترین میراث پیامبر(ص) برای بشریت تا قیامت است. ایشان فرمودند: من در میان شما مسلمانان دو وزنه گرانقدر قرآن و عترت را در میان شما به امانت گذاشته ام که با تمسک به آنها هرگز گمراه نمی شوید.


فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که انس با قرآن همواره باید در کنار ولایت باشد تصریح کرد: آنان که قرآن ار بدون ولایت تفسیر می کنند امروزه مایه آبروریزی اسلام شده اند. اگر قرآن از ولایت جدا شود می تواند ابزار توجیه اعمال تروریستی شود. هر کس قرآن را بدون ولایت پیش برد قطعا به بیراهه می رسد.
وی با بیان این مطلب که قرآن مایه سعادت انسان در زندگی ابدی و آخرت است عنوان کرد: ادمی هر چه در آخرت دارد از کاشته های دنیایی اش است، ارتقاء معنوی حتی پس از مرگ نیز ادامه دارد، آدمی با کار خیر می تواند از نعمت های الهی بهره مند شود. البته عمل ما ارزش نعمت های بی کران الهی را ندارد و این فضل خداوند بوده که چندین برابر به ما عطا می کند.

 

 

وی با اشاره به تفاوت نگاه مادی گرایانه غرب نسبت به زندگی پس از مرگ تصریح کرد: در نگاه دینی دنیا معبری برای گذر و رسیدن به سعادت است اما در نگاه غرب دنیا محل لذت است در حالی که قرآن به ما سفارش می کند با جهاد در راه خدا و آموزه های دینی راه سعادت را پیش گیرید.

وی خاطر نشان کرد: عمل مجاهدانه، تعلیم و تربیت صحیح و بهره مندی از فرمایشات اهل بیت(ع) چراغ راه سعادت انسان است. روزهایی که در آن قرار داریم فرصتی مغتنم برای توبه و اجابت دعا به درگاه الهی است و وجود ماه های رجب، شعبان و رمضان بی حکمت نیست و می توان کمال استفاده را از آن برد.


پایان پیام/

 

کد خبر 366974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha