بهره مندی بیش از 85 هزار شهروند یزدی از آموزش های نیروی انتظامی

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، از برگزاری دوره های آموزشی برای بیش از 85 هزار شهروند یزدی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسن باقری، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، ظهر امروز(19 اسفند) در کارگاه آموزشی رابطین اجتماعی، مربیان و مدرسان آموزش همگانی در یزد گفت: بسیاری از آسیب ها و جرائم که در جامعه کنونی بروز می کند به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات افراد جامعه است.

 

وی هدف از برگزاری چنین دوره های آموزشی را آموزش همگانی و ارتقاء سطح آگاهی افراد جامعه دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 85 هزار نفر از شهروندان یزدی از آموزش های این معاونت در قالب سخنرانی و طرح های چهره به چهره بهره مند شده اند.

 

وی با اشاره به رویکرد جامعه محوری ناجا خواستار تلاش بیشتر مسئولان و کارشناسان در بحث پیشگیری اجتماعی شد و اضافه کرد: ما با ارائه آموزش همگانی به جامعه هدف خود میتوانیم تاثیرگذار باشیم و از مشارکت مردمی و پتانسیل های موجود در جامعه جهت تحقق اهداف ناجا استفاده کنیم.

 

سردار منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی استان یزد، نیز در این کارگاه از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: اثرات مثبت فعالیت های انجام شده را میتوان در رفتار و نحوه برخورد مردم با پلیس احساس کرد.

 

وی افزود: صحبت کردن و سخنرانی، خود نوعی آموزش است و ما بعنوان مدرس و کارشناس باید با اطلاعات کافی و رعایت اصول آن و با شناخت کامل مخاطب و نیازهای آموزشی او در مجالس سخنرانی کنیم و خود آموزش سخنرانی را یاد گرفته باشیم و آنها را بکار ببندیم.

 

وی تصریح کرد: برخی از کشورهای عقب مانده یا در حال توسعه با یک سری چالش ها و مشکلاتی مواجهند در حالی که می خواهند از تمام مزایا، امتیازات، تجهیزات و امکانات که در کشورهای توسعه یافته است به بهترین شکل و نحوه استفاده کنند و از آن بهره مند شوند در حالی که نه آموزش دیده اند و نه با فرهنگ استفاده و بکارگیری آن آشنا هستند و این نیاز، خود باعث برخی مشکلات و چالش ها می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه خدشه وارد شدن به مسائل اجتماعی و فرهنگی و اعتقادی جامعه ما به دلیل عدم آگاهی و آموزش کافی، آثار منفی فراگیر دارد، عنوان کرد: در جامعه ما بسیاری افراد دلسوز، مسئولیت پذیر و خواهان انجام کاری هستند که در جهت کاهش و مبارزه با آسیب باشد ولی به دلیل عدم آگاهی و آشنایی به طریقه کار، مشکل را چند برابر می کنند و یا در کنار این مشکل مشکلات دیگری را به وجود می آورند.

 

فرمانده انتظامی استان یزد، در پایان با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی باید با توانایی، فهم، شعور و درک بالا و اطلاعات کامل وارد شد تا بتوان به مرور زمان آن مشکل و آسیب را کنترل کرد، ادامه داد: باید آگاهی های خود را به روز کنید تا بتوانید باعلم و آگاهی کامل به روش ها و شیوه های علمی و اصولی اهداف خود را تشریح کنید.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 351571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha