کانون های مساجد به عنوان سکوی پرش عرشی از مسجد به بهشت هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در مازندران، مساجد را خاستگاه شهیدان دانست و گفت: کانون های مساجد به عنوان سکوی پرش عرشی از مسجد به بهشت هستند.

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، به مناسبت 18 اسفند، بیست و یکمین سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان گفت: با توجه به آفرینش انسان ها در والاترین مرتبه درجه موجودات، انسان ها می توانند به سعادت حقیقی و قرب الهی نائل شوند و از سایر جانداران حتی فرشتگان نیز به درجه بالاتر برسند.
 

وی با اشاره به جایگاه مسجد که نخستین بنای بر روی کره زمین است، افزود: در صدر اسلام، کارهای عبادی، سیاسی، اجتماعی و غیره در مسجد صورت می گرفت و مسجد را می توان با کمال اطمینان نخستین پرورش دهنده انسان ها در کمال عبودیت و بندگی و قرب الهی دانست.
 

آیت الله طبرسی اظهار کرد: مسجد خواستگاه شهیدان است چرا که آنها در این محل های پاک، تربیت شدند و خود نیز پرورش دهنده انسان های پاک شدند.
 

مسجد نیاز به عنایت تمام مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور دارد

امام جمعه ساری بیان کرد: مساجد با آن همه عظمت و کارکرد نباید حتی برای لحظه ای به غفلت سپرده شود بلکه باید به این کانون مهم، نگاه مجدد شود و نیاز به عنایت تمام مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور دارد.


وی ادامه داد: شهیدان، انسان های پاک نزد خدا از لذایذ دنیوی گذشتند و لذایذ مانای اخروی را برگزیدند و آبرو و حیثیت ارزشمند خود را از خدا کسب کردند و حتی لحظه ای برای نثار جان شیرین خود، شک و تردید به خود راه ندادند.
 

مساجد، بهترین مکان و شهادت، مهمترین جایگاه را در پیشگاه خدا دارند

آیت الله طبرسی اذعان کرد: مساجد، بهترین مکان و شهادت، مهمترین جایگاه را در پیشگاه خدا دارند و سعادت دنیا و آخرت، ارمغان توجه بیش از گذشته به آنهاست و هر شخصی نمی تواند به این فیوضات دست یاید جز آنکه تهذیب نفس را پیشه زندگی خود قرار دهد.
 

کانون های مساجد به عنوان سکوی پرش عرشی از مسجد به بهشت هستند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کانون فرهنگی و هنری های مساجد در کنار مسجد، نقش خطیری را بر عهده داردند که به جرات می توان از کانون های مساجد به عنوان سکوی پرش عرشی از مسجد به بهشت یاد کرد.
 

وی ادامه داد: شهیدان پرورش یافته مساجد هستند و در دامن شیرزنان ایرانی لالایی عشق به اباعبداالله را در طفولیت شنیدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.
 

گفتنی است، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اسفند سال 1371 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف احیای نقش واقعی مساجد در جامعه تشکیل شد.
 

پایان پیام/ 

کد خبر 350991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha