استان «منگستائو» خواهان تبادل فرهنگی و گردشگری با گلستان است

خبرگزاری شبستان: استاندار منگستائو قزاقستان خواستار تبادل فرهنگی و گردشگری با استان گلستان شد و گفت: استانهای "گلستان و منگستائو" اهمیت و پتانسیل زیادی برای رواج و رونق و همکاری هر دو کشور دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان،آلیک آیداربایوف، استاندار منگستائو قزاقستان امروز (18 اسفند) در حاشیه دیدار با حسن صادقلو، استاندار گلستان در جمع خبرنگاران گفت: دولت های ایران و قزاقستان، دولت های دوست و همجوار هستند و روابط دوستی و تاریخی ما را به هم پیوند می دهد و در حال حاضر علاقه های دوستی و اقتصادی خیلی رواج و رونق می یابند.


وی افزود: همانطور که استاندار گلستان در این دیدار اعلام کرد، استان گلستان و منگستائو اهمیت زیادی برای رواج و رونق هر دو کشور دارند و پتانسیل زیادی برای همکاری وجود دارد.


بایوف اظهارامیدواری کرد: با برقراری این ارتباط در آینده کالاهای زیادی از سرزمین ما عبور می کند و پروژه بزرگ حمل و نقل در سرزمین قزاقستان و ایران عملی می شود و راههای خشکی و راه آهن در قزاقستان گسترش می یابد.


استاندار منگستائو قزاقستان خاطرنشان کرد: راه های زیادی در ایران ایجاد شده و بندرها توسعه یافته و همه اینها می تواند کمک کند که بارها از روسیه، چین و دیگر دولت ها و قزاقستان برای این کریدور از استان گلستان و منطقه خاورمیانه عبور و مرور کنند.


وی در خصوص آخرین وضعیت راه آهن ایران و قزاقستان، گفت: قسمتی از راه آهن قزاقستان و ترکمنستان انجام شده و سال گذشته فعالیت داشت و امیدواریم در حال حاضر در مدت کوتاه قسمت ترکمنستان و ایران با اشتراک سه دولت نیز انجام شود.


بایوف با اشاره به زمینه های همکاری با استان گلستان، افزود: ما خیلی علاقمند به ادامه همکاری با استان گلستان هستیم و بخش کشاورزی و ساختمانی برای ما خیلی اهمیت دارد.


وی اظهارداشت: گردشگری در این استان خیلی رواج دارد و ما خواهان تبادل فرهنگی و گردشگری هستیم.


پایان پیام/

کد خبر 351029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha