فعالیت های فرهنگی باید کیفی باشد نه آماری!

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: فعالیت های دینی و فرهنگی باید بر محور کیفی سازی برنامه ها باشد و از گزارش های آماری خود داری کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام حجت الله شریفی راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(19 اسفند) در نشست مسئولان هیئات مذهبی استان، اظهار کرد: هیئات مذهبی در ترویج و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) بعد از نقش اساسی و مهم روحانیون در جایگاه مهم و ویژه ای قرار دارد.


وی، با بیان اینکه باید به جایگاه رفیع مناسبت‌های عظیم دینی و ارتقاء بخشی علمی هیئات مذهبی توجه جدی داشت، افزود: ما نباید در امور فرهنگی و فعالیت های دینی دچار آمار و ارقام و گزارش های آماری شویم.


مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، با اشاره به اینکه باید بیش از پیش دنبال کیفیت و ارتقاء سطح فعالیت های تاثیرگذار و ماندگار فرهنگی و دینی باشیم، ابراز کرد: مسئولان پر تلاش و فداکار هیئت های مذهبی افسران خط مقدم جبهه فرهنگی و مبارزه با جنگ نرم دشمنان هستند.


شریفی راد، یادآور شد: تشکل‌های دینی و مذهبی نقش به سزایی در تعمیق مناسبت‌های دینی و توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه اسلامی برعهده دارند.


وی، گفت: ارتقا معرفت و بینش دینی مدیران هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی در ترویج فرهنگ اسلامی به ویژه در مناسک عبادی و دینی نقش قابل توجهی دارد که تلاش می شود دوره های آموزشی و تخصصی در طول سال برگزار شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، با توجه به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ارتقا بخشی برنامه‌های هیات مذهبی و تشکل‌های دینی این اداره کل از طریق ارائه‌ آموزش‌های تخصصی حضوری و غیر حضوری که در طول سال برگزار می‌کند.


شریفی راد، در پایان خاطرنشان کرد: استان ایلام دارای850 هیئت مذهبی دارای مجوز و شهرستان ایلام نیز دارای130هیئت مذهبی بوده که تا کنون 9 دوره آموزش تخصصی ویژه هیئات مذهبی از ابتدای سال92در کلیه شهرستان های استان برگزار شده است.


پایان پیام/


 

کد خبر 351317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha