برگزاری آیین تحویل سال در 31 امامزاده خراسان شمالی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری آیین تحویل سال در 31 امامزاده این استان خبر داد.

سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: امسال همزمان با نوروز سال 93، آیین تحویل سال در 31 امامزاده و بقعه متبرکه این استان برگزار می شود.

وی افزود: ابتدای این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز و سپس قاریان برجسته کشوری و استانی به تلاوت قرآن پرداخته و در زمان تحویل سال نیز دعای تحویل سال قرائت می شود و پیام نوروزی مقام معظم رهبری نیز پخش خواهد شد.
 

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا (س)، تصریح کرد: امسال توسط هیات امنا و خادمین امامزادگان، سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا (س) شامل سلیمه، سیده النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه پهن می شود که معانی و توضیحات کامل این القاب نیز در این قالب به مردم و زائران ارائه می شود.

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: اسکان مسافران نوروزی از برنامه های سال گذشته اوقاف در طرح آرامش بهاری بود که امسال نیز زائرسراها و اقامتگاه های امامزادگان استان برای این منظور آماده شده است.

وی ضمن یادآوری برگزاری طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 15 فروردین ماه در امامزادگان شاخص استان، اظهار داشت: همزمان با اجرای این طرح، آیین تحویل سال نیز در این امامزادگان برای زائران و مسافران برگزار می شود.

 پایان پیام/

کد خبر 351496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha