خوزستان آماده استقبال از مسافران راهیان نور و نوروزی است

خبرگزاری شبستان: معاون عمرانی استانداری خوزستان، از آمادگی استان جهت استقبال از مسافران نوروزی وراهیان نور خبر داد و اظهار داشت: دستگاه های اجرایی موظفند با بسیج امکانات میزبانی شایسته ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان، در نشست سلامت راهیان نور، گفت: امیدواریم امسال شاهد حادثه‌ ای در خصوص راهیان نور و میهمانان نوروزی نباشیم و در صورت بروز حادثه نیز باید از همه ظرفیت‌ های دستگاه ‌ها برای مقابله با حوادث استفاده کرد تا قابلیت ‌های استان با ورود زائران به نحو شایسته ای نمایش داده شود.

 

وی با اشاره به برگزاری مانور ایمنی راه ها افزود: روز گذشته شاهد حضور برخی از عوامل و تجهیزات ایمنی راه ها در استان بودیم و آن طور که دیده شد در خوزستان مشکل تجهیزاتی در زمینه خدمات ‌رسانی به زائران راهیان نور وجود ندارد و در صورتی که از این تجهیزات به نحو مطلوب استفاده کنیم، می ‌توانیم وظیفه اخلاقی، ملی و دینی خود را به خوبی انجام دهیم.

 

سیاحی، با بیان اینکه دستگاه های اجرایی موظف هستند با بسیج امکانات به برگزاری میزبانی شایسته استان کمک کنند، ادامه داد: ضروری است مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور اقلام مصرفی و به روزشان را از درون استان خریداری کنند تا این امر، رونق اقتصادی و اشتغالزایی استان را نیز تقویت کند.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، وی با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی به همه روستاها و به خصوص روستاها ی اطراف یادمان ها و مناطق جنگی که مورد زیارت قرار می گیرند، اضافه کرد: لازم است آب و برق روستاهای اطراف استان تامین شود و در محل‌های استقرار زائران، یک پزشک، یک پرستار آقا و یک پرستار خانم در اردوگاه‌ ها مستقر شوند و همه چیز برای خدمات‌رسانی به زائران مهیا باشد.

 

سرهنگ عبدالله عفراوی، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس سپاه خوزستان، نیز با بیان اینکه اجرای طرح سفرهای راهیان نور امسال از 11 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین 93 ادامه دارد، از ورود یک میلیون و 248 هزار زائر راهیان نور به خوزستان خبر داد و اظهار کرد: همچنین 711 زائر راهیان نور از کشورهای خارجی به خوزستان سفر کرده‌ اند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 351559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha