کاشت و نگهداری از درختان نباید تنها به هفته منابع طبیعی محدود شود

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، با بیان اینکه نباید کاشت و نگهداری از درختان تنها به هفته منابع طبیعی محدود شود، اظهار داشت: همه نیازهای انسان ریشه در منابع طبیعی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی استاندار یزد ظهر امروز (19 اسفند) در مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی در دانشگاه یزد، گفت: ما در چنین مناسبت هایی تنها وظیفه کاشت یک نهال آن هم در قالب ارائه نمادی در هفته درختکاری را نداریم چراکه این هفته خواهد گذشت و همچنان مسئولیت ما ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه ما برای حفظ، احیا و بهره برداری از این درختان نیز مسئول هستیم، افزود: نهادینه شدن جایگاه منابع طبیعی در وجود هر یک از ما همراه با تعامل میان دستگاه های علمی، پژوهشی و اجرایی هر استان لازمه تحقق این مهم است.

 

میر محمدی، با اشاره به تقدم سرمایه های طبیعی به سرمایه های انسانی، اضافه کرد: همه نیازهای انسان ریشه در منابع طبیعی دارد و تا هنگامی که زیر ساخت های منابع طبیعی فراهم نباشد، زندگی انسان و سرمایه های انسانی نیز تحت شعاع قرار خواهد گرفت.

 

وی یکی از زمینه های کارکرد اقتصاد مقاومتی را عرصه منابع طبیعی دانست و گفت: اقتصاد سالم اقتصادی است که هر چیز را در جای خود به کار بگیرد و همچنین بهره برداری بهینه به ویژه در حوزه منابع طبیعی به عنوان مهم ترین سرمایه ما را در نظر داشته باشد.

 

استاندار یزد، با اشاره به خصوصیات برجسته مردم استان، عنوان کرد: از مردم دارالعباده که از دیرباز به قناعت پیشگی شهرت داشته اند و طبق تعالیم اسلامی، زندگی درست اقتصادی را پیش گرفته اند، انتظار می رود که بیش از پیش در حفظ منابع طبیعی دیارشان تلاش کنند.

 

وی با اشاره به خشکسالی های اخیر استان تصریح کرد: اثر تخریبی از بین بردن یک بوته گیاه در استان فرا خشک یزد بسیار بیشتر از مناطق دیگر کشور است.

 

میر محمدی، اضافه کرد: هر بوته در این استان به مثابه فرزندی برای ما می باشد که اگر نسبت به آن دلسوزی نداشته باشیم در وهله اول به خود لطمه زده ایم.

 

بالاترین مقام اجرایی استان، با ابراز خوشحالی از اینکه مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی در دانشکده منابع طبیعی برگزار شده است، گفت: این دانشگاه ها هستند که سازندگان اصلی کشور را تربیت می کنند.

 

وی افزود: حضور دانشجویان، مدرسان و مدیران در این مراسم نشان از تعامل میان آنهاست که اگر این چرخه تعامل صورت نگیرد و برای سازندگی کشور به ویژه منابع طبیعی، مشارکت همه دستگاه ها نباشد، منابع طبیعی و در نتیجه زندگی ما در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

 

پایان پیام/

کد خبر 351615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha