منع استفاده از فناوری روز  راه حل مناسبی برای کاهش آسیب اجتماعی  نیست

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با بیان اینکه منع استفاده از وسایل ارتباطی و فناوری روز برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی راه حل اساسی نیست اظهار کرد: باید با ساخت نرم افزار و سخت افزار های بومی متناسب با فرهنگ و اعتقادات خود در برابر آن ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل صدا وسیما مرکز یزد ظهر امروز (29بهمن) از زحمات و کارهای خوب و جالبی که سید حسن آسایش در دوران تصدی خود انجام کرده است تقدیر و تشکر کرد و برای احمد پهلوانی مدیر جدید صدا وسیما آرزوی توفیق و موفقیت در این رسالت را از خداوند منان خواست.

 

استاندار یزد با بیان اینکه در همه ابعاد، صدا و سیما تاثیر گذار ترین رسانه در کشور است اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) صدا و سیما را دانشگاهی عنوان کرد که تمام مردم دانشجوی آن هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر دانشگاه امروز افراد را گزینش شده و با شرایط خاصی جذب می کند، صدا و سیما تمام مردم دانشجوی آن هستند و باید خوراک و تغدیه روحی و فکری که نیازمند آنها می باشد تهیه شود.

 

استاندار یزد خاطر نشان کرد: ظرافت و هنر صدا و سیما در این است که محصولات تولیدی که  نمایش می دهد جذابیت آن برای پیر مرد 90 ساله تا کودکان در آن نهادینه شده باشد.

 

این مقام مسئول وظیفه صدا و سیما را  امری سنیگین و دشوار دانست و خاطر نشان کرد: نمی شود یک کالا را تولید کرد که همه آحاد مردم دوست داشته باشند و باید برای تک تک مخاطبان جامعه محصول تهیه شود.

 

استاندار یزد خطاب مدیر کل جدید صداوسیما اظهار داشت: ترویج فرهنگ دارالعباده و حفظ آن از رسالت های مهمی است که مسئولان صدا و سیما باید به آن توجه داشته با شند.

 

وی در ادامه افزود: باید فرهنگ و ویژگی های شهر دارالعباده و دارالعلم را در خود تقویت کنیم و در سطح کشور گسترش دهیم.

 

استاندار یزد در ادامه اظهار داشت: امروز با دگرگونی های دنیای پیرامون خود مواجه هستیم و می بینیم که در عرصه ارتباطات هر روز یک فناوری جدید به بازار عرضه می شود و این راه نادرستی است که همواره به دنبال راه های منع استفاده از آنها باشیم.

 

وی با بیان اینکه نرم افزارها و سخت افزارهای دنیای ارتباطات امروز به یک وسیله کار و وسیله پیشرفت تبدیل شده و تنها نمی توان به آنها به عنوان ابزاری برای سرگرمی نگاه کرد، افزود: باید شیوه های استفاده تغییر نکند و منع استفاده از آنها نمی تواند راه حلی اساسی باشد.

 

میرمحمدی تاکید کرد: باید نرم افزارهایی تولید کنیم که بومی و متناسب با فرهنگ و اعتقادات ما باشند ضمن اینکه نشاط، سرگرمی و شادابی به ویژه برای نسل جوان را نیز به دنبال داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: ما دائم از نفوذ دشمن سخن می گوییم اما تنها به گفتن ها مشکل حل نمی شود و باید به دنبال راهی باشیم که این اتفاق ها رخ ندهد و ابزارهای پیشرفت برای جوانان ما به عنوان یک تهدید مورد استفاده قرار نگیرد.

 

میرمحمدی تاکید کرد: باید از استعدادهای جوانان در این زمینه بهره بگیریم و آنها را تشویق به ساخت نرم افزارهای بومی کنیم تا از این طریق ما نیز بتوانیم اشاعه دهنده فرهنگ و اعتقادات خود باشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 440618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha