تغییر در رفتار اخلاقی مردم رسالت کانون های مساجد است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تغییر در رفتار اخلاقی مردم و تبدیل رذایل به فضایل اخلاقی رسالت کانون های مساجد است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در همایش کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در سالن همایش های موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع)، به رسالت های مهم کانون های مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: کار در عرصه عقاید اخلاق و احکام مردم و نسل جوان مهمترین رویکرد و برنامه های کانون های مساجد است.


وی افزود: تغییر در رفتار اخلاقی مردم و تبدیل رذایل به فضایل اخلاقی رسالت کانون های مساجد است تا با ایجاد بسترهای فرهنگی فضا برای تغییر بدی ها به خوبی ها فراهم شود و تا حد امکان اخلاق و معنویت برای سعادت انسان ها و دوری آنان از زشتی ها فراهم شود.


وی با اشاره به اهمیت موضوع اعتقادات، تصریح کرد: انسان کامل انسانی است که اعتقاداتش در حد یقین و اخلاصش به تهذیب نفس برسد و بتواند با استفاده از اعتقادات و اخلاق به سعادت دنیا و آخرت برسد.

 

آیت الله مهدوی ادامه داد: باید جوان و نوجوان ما احکام و مسائل اخلاقی خود را بدانند و کانون های مساجد در این خصوص باید برنامه ریزی و فعالیت های موثر و مهمی داشته باشند تا این افراد احکام مورد نیاز خود را مطلع باشند.

 

وی بر ایجاد جذابیت در آموزش مسائل اعتقادی تاکید کرد و گفت: مسائل اعتقادی باید از مسائل آسان تا مسائل سخت و تخصصی بیان و تبیین شود و برای آموزش این مسائل جذابیت در امور مورد تاکید قرار گیرد و سعی شود با برنامه های آموزشی جذاب یک جوان و نوجوان به یقین خود نزدیک شود و به اندازه ای برسد که از علم و یقین بتواند اسفاده کند.


امام جمعه موقت اصفهان به برنامه های فوق برنامه کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: علاوه بر برنامه ریزی های که برای اعتقادات، احکام و اخلاق جوان و نوجوان می شود باید فعالیت های فرهنگی، هنریف ورزشی برای جوانان و نوجوانان در مسجد داشته باشیم که در مسجد حاضر شوند و بهره ببرند.


وی ادامه داد: باید دیدار با علما، اردوهای زیارتی، برنامه های فرهنگی و کتابخوانی در مساجد جذابیت برای نسل جوان و نوجوان فراهم کند تا اینکه به مسجدها جذب شوند و برای آن ها کار شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کار فعالان مساجد و کانون ها کار بر روی اعتقادات آن هاست، تصریح کرد: اگر مسجدی بسازیم و یا بیمارستانی بسازیم مشهود است اما کار بر فکر افراد کار شود، مشخص نیست و کسی هم به سبب این تلاش ها تشکر نمی کند زیرا کارها محسوس نیست.


وی افزود: دعای امام زمان و پیامبر بر ادامه راه فعالان این حوزه در کانون های فرهنگی هنری مساجد است که بر افکار و اعتقادات افراد کار می کنیم و این بسیار ارزشمند است.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی در چند روز گذشته، بیان داشت: توصیه رهبر انقلاب تحول بزرگی در درون ایجاد کرد و دغدغه های ایشان در خصوص جذب جوان و نوجوان مهم است که باید سعی کنیم دغدغه های مقام معظم رهبری را مورد توجه و در رفع مشکلات و معضلات تلاش کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 351673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha