مهم ترین نقش کانون های مساجد احیاء ارزش های اسلامی است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت، مهم ترین نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد را احیاء ارزش های اسلامی دانست.

فرخنده فلاح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت، ضمن تبریک فرا رسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، به خبرنگار شبستان در یزد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از اهمیت و جایگاه ویژه ای در احیاء ارزش های اسلامی برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به حضور پر رنگ جوانان و نوجوانان در کانون های مساجد، افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حفظ هویت دینی، پرورش اخلاق فردی و اجتماعی و ارتقای آگاهی های عمومی و به ویژه جوانان و نوجوانان نقش بسزایی دارند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت، تصریح کرد: کانون ها در کنار مساجد با برنامه ریزی و دقت کافی می توانند در جهت ارتقای باور های دینی و فعالیت های فرهنگی مذهبی و جذب نوجوانان و جوانان به این سمت و سو گام های مؤثری را بردارند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان تفت بعد از مرکز استان در رتبه دوم از نظر تعداد کانون ها قرار دارد، اضافه کرد: شهرستان تفت با دارا بودن تعداد 320 مسجد و 69 کانون فرهنگی و هنری این جایگاه را به خود اختصاص داده است.

 

وی همچنین از فعالیت دو کانون تخصصی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: کانون فرهنگی و هنری بصیرت به عنوان تنها کانون تخصصی فناوری اطلاعات استان و کانون منتظران مهدی (عج) به عنوان کانون تخصصی سرودهای انقلابی در این شهرستان فعالیت دارند.


فلاح، با اشاره به فعالیت 3 کانون دانشگاهی در این شهرستان، از فعالیت 35 کانون نیز در روستاهای این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: وجود 27 کتابخانه مخزن دار،10 کتابخانه باز و اجرای طرح تلاوت نور در 60 مسجد از دیگر فعالیت های کانون های مساجد شهرستان است.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 352164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha