کانون های مساجد بستری ارزشمند برای رفع معضلات اجتماعی هستند

خبرگزاری شبستان: استاندار و رئیس هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری ارزشمند و مورد اعتماد برای کاهش و رفع معضلات و نگرانی های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار و رئیس هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان امروز(19 اسفند) در همایش کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در سالن همایش های موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) اظهار داشت: کشور ما از فرهنگ و هنر اسلامی، وسعت کمی و کیفی سرزمینی و اقتدار سیاسی، نفوذ بین المللی، درایت رهبران فرهنگی و سیاسی و التزام به ولایت فقیه است که به سبب داشتن چنین ظرفیت هایی دشمنان همیشه سعی بر تخریب آن داشته اند.


وی افزود: دشمنان با راه اندازی هشت سال جنگ، تحریم، جنگ نرم و توطئه هایی از این قبیل سعی بر تحقق اهداف شوم خود و نابودی کشور و نظام ما را دارند که باید مردم و خصوصا نسل جوان را با توطئه های دشمنان آگاه ساخت که مساجد بهترین مرکز برای تبیین این موضوع هستند.


وی ادامه داد: مسجد مکانی مقدس برای تعلیم و تربیت و دفاع از عقاید و ایدئولوژی حق است و این مراکز دینی، آموزشگاهی برای اصول عبودیتی و محلی برای آموزش راه و رسم فردی و دانشگاهی برای انسان سازی است.


زرگر پور با بیان اینکه مسجد پایگاه انسان سازی است، تصریح کرد: اگر برای این مکان مقدس برنامه ریزی وجود نداشته باشد نه تنها نمی تواند نیروی انسانی را تربیت کند بلکه باعث جدایی و تفرقه بین افراد خواهد شد.


وی با بیان اینکه این مراکز در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی نقش موثری داشته اند، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش موثری در تحقق کارکرد های مساجد داشته اند و در تداوم نظام و ترویج و تقویت فرهنگی و ارزش های اسلامی نقش موثری دارند.


وی با تاکید ویژه بر تقویت و پشتیبانی از مراکز فرهنگی هنری مساجد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و تاکتیک دشمنان نظام، کانون های فرهنگی هنری در مساجد تاسیس شده که باید از این مراکز فرهنگی هنری حمایت و پشتیبانی کرد که این مراکز با شناسایی نقاط آسیب فعالیت های خوبی داشته اند.


استاندار اصفهان افزود: حمایت از نسل جوان و نوجوان کانون های مساجد و تجهیز مساجد به وسایل و ابزارهای نوین و استفاده از ظرفیت های جوانان از مهمترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است که باید مردم و مسئولان به این موضوع مهم توجه داشته باشند.


وی با اشاره به رتبه اول استان اصفهان در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: این موضوع تعجب آور نیست زیرا استان اصفهان 5 درصد از جمعیت کشور 10 درصد از شهدا و 10 درصد از جانبازان کشور را دارد و داشتن رتبه برتر در حوزه کانون های مساجد برای استان اصفهان تعجب آور نیست.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه کانون های مساجد تنها مراکز مردمی فرهنگی هستند، تصریح کرد: کانون های مساجد در خصوص مسائل فرهنگی کارکرد بالا و قابل اعتماد دارند و بستری ارزشمند و مورد اعتماد برای کاهش و رفع معضلات و نگرانی های اجتماعی هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 351675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha