تخصیص 29 میلیارد ریال بودجه برای کمک به ایتام استان تهران

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام حسینی از اجرای نیات امینانه واقفین خیراندیش در راستای کمک به ایتام و نیازمندان و تخصیص 29 میلیارد ریال بودجه برای این امر خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در همایش دست‌‌های مهربانی با اشاره به تخصیص نیات واقفین خیراندیش در راستای کمک به ایتام و نیازمندان استان تهران گفت: امسال بیش از 29 میلیارد ریال هزینه برای کمک به ایتام و فقرا در نظر گرفته شده است. تخصیص این بودجه با توجه به سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات کلید خورده است که تمامی هزینه‌ها در آن رصد می‌شود.

وی افزود: بانک جامع اطلاعات موقوفات در راستای شفاف‌سازی و اطلاع عمومی مردم از نحوه توزیع عواید موقوفات در کشور راه‌اندازی شده است و طبق آمار و اطلاعات از این سامانه طی سال 92، 29 میلیارد ریال هزینه برای کمک به ایتام و مستمندان، 5/2 میلیارد ریال برای سالمندان و 530 میلیون ریال برای زنان بی‌بضاعت و کمک به دانشجویان مستمند، 3 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه در نظر گرفته شده که از عواید موقوفات در راستای اجرای نیات واقفین در سطح استان تهران هزینه شده است.

وی افزود: قریب به  75 درصد از نیات واقفین شهرستان پاکدشت در راستای کمک به ایتام بوده لذا طرح دست‌های مهربانی با نگاه ویژه به کمک به مستمندان در این شهرستان برگزار شده است، این طرح در کلیه ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان تهران برگزار شده و 27 استان میزبان شرکت‌کنندگان در این طرح هستند.

پایان پیام/
 

کد خبر 351903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha