برگزاری طرح آرامش بهاری در 20 بقعه متبرکه و امامزاده شهرستان گرگان

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: طرح آرامش بهاری در 20 بقعه متبرکه و امامزاده شهرهای گرگان، کردکوی، بندرترکمن و آق قلا اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین روح الله سلیمانی فرد، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان، امروز (20 اسفند) در جلسه آموزشی توجیهی هیئت امنای مدیران و اعضای مراکز فرهنگی قرآنی، خادمین ثابت و افتخاری مجری طرح آرامش بهاری، گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری امسال چهارمین سال است که توسط اداره اوقاف و امور خیریه گرگان برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه این طرح از 28 اسفند تا 15 فروردین فعالیت خواهد داشت، افزود: هدف از برگزاری این طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از تعطیلات عید نوروزی و تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری فرهنگی زائران و مسافران نوروزی است.


حجت الاسلام سلیمانی فرد تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی وبه هموطنان در عید نوروز باستانی، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت وعلاقه مندی در زائران و بقاع و اماکن متبرکه را یکی دیگر از اهداف این طرح دانست.

 

باید نسبت به معرفی امامزادگان اقدام شود

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه استان گلستان در مسیر مشهد الرضا قرار گرفته ایم مسافران بسیاری از سراسر کشور از استان ما عبور می کنند که باید نسبت به معرفی امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام کنیم.


رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در 20 بقاع متبرکه و امامزاده شهرهای گرگان، کردکوی، بندرترکمن و آق قلا اجرا خواهد شد.


وی در خصوص ضعف هایی که در سال گذشته وجود داشت، یادآورشد: با توجه به اینکه برخی از امامزادگان ما قابلیت اسکان مسافران را دارند نیز باید آمار را ثبت و به ما اعلام کرد تا به صورت آنلاین باهم در ارتباط باشیم.


حجت الاسلام سلیمانی فرد در خصوص اقلام فرهنگی، خاطرنشان کرد: تمام بنرهایی که مربوط به طرح آرامش بهاری و یاس نبوی است آماده و چاپ شده است که فردا توزیع خواهد شد.


وی با اشاره به بحث ثبت نام از طرح حافظان قرآن کریم، گفت: باتوجه به اینکه از ابتدای سال 93 سومین طرح ثبت نام حافظان قرآن کریم آغاز خواهد شد که باید از حضور مردم استفاده کرد.

 

برپایی خیمه معرفت از 28 اسفند در امامزادگان
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه ما دو نوع خیمه معرفت خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: خیمه معرفت ثابت از (28 اسفند تا 15 فروردین) فعالیت خواهد داشت و خیمه معرفت سیار هم باتوجه به شرایط زمانی فعالیت خواهد کرد.

 
وی در خصوص تور گرشگری که برای اولین بار در گرگان انجام خواهد شد، اظهارداشت: باتوجه به هماهنگی هایی که با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری گرگان انجام شده است قرار است برای اولین بار تور گردشگری مذهبی را در شهر گرگان راه اندازی کنیم.


حجت الاسلام سلیمانی فرد تصریح کرد: در این گردشگری سه مسیر امامزاده عبدالله گرگان، موزه شهر گرگان، سردرب لشکر 30 گرگان، امامزاده طیب قرن آباد و مسیر دوم جنگل ناهارخوران، بافت تاریخی زیارت، امامزاده عبدالله زیارت و دیگری هم بازدید از بافت قدیم گرگان، امامزاده، خانه باقری، مدرسه تقوی، مسجد جامع و نعلبندان بازدید خواهد شد.


وی یادآورشد: برای بازدید از این طرح ها خودروهای سبک در نظر گرفته شده است و مسافران و گردشگران می توانند در ستاد اسکان ثبت نام کنند تا از جاهای فرهنگی و تاریخی بازدید کنند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: این طرح از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر نسبت به سه مسیر اعلام شده فعالیت خواهد کرد و این طرح به صورت پایلوت انجام می شود.
 

وی گفت: با توجه به اینکه امسال شهادت بی بی فاطمه زهرا (س) را در فروردین ماه خواهیم داشت نیز امسال شرایط خاص خواهد بود و با مشورتی که توسط بزرگان و روحانیون داشته ایم مراسم فاطمیه در گرگان بیش از 5 شب و روز برگزار نخواهد شد و طی پیش بینی های انجام شده این برنامه از (12 تا 15 فروردین) انجام خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 351916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha