مهم ترین برنامه های اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز تشریح شد

خبرگزاری شبستان:مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در نشست خبری مهم ترین برنامه های این سازمان در ایام تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدعلی صالح موسوی اعظم، مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد امروز (27 اسفند) در نشست خبری با رسانه های این استان، ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، برنامه های این نهاد در ایام نوروز را تشریح کرد.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ایام نوروز که مردم مشغول سیادت و زیارت هستند با همه ظرفیت های سازمان طرحی را با عنوان " آرامش بهاری" در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می کند.

 

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز به منظور نشر معارف دینی و بیان حقایق در راستای تکریم ساحت مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین تبدیل این مکان ها به قطب فرهنگی کشور این طرح را برگزار می کند.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد با بیان این که طرح"آرامش بهاری" از 28 اسفند لغایت 15 فروردین در سطح کشور و به تبع آن در بقاع متبرکه این استان اجرا می شود، اظهار داشت: در قالب طرح برنامه های مختلف فرهنگی و هنری نیز برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام موسوی اعظم نخستین برنامه را برپایی سفره هفت سین و مراسم لحظه تحویل سال نو در امامزادگان (ع) دانست و عنوان کرد:این برنامه با حضور مسئولان منطقه ای و استانی قاریان برجسته کشوری، سخنرانان و مدیحه ‌سرایان، ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم و اجرای برنامه‌ های قرائت قرآن، سخنرانی،‌ مدیحه ‌سرایی و قرآئت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جوار امامزادگان برای زائران نوروزی، عطرافشانی و گلباران قبور امامزادگان و شهدا در روز 29 اسفند و چیدن سفره هفت‌ سین در برخی امامزادگان شاخص از دیگر برنامه ‌های این طرح است.


مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از برپایی "خیمه‌ های معرفت" با عنوان "خیمه‌ های آرامش بهاری" در امامزادگان شاخص خبر داد و گفت: در این خیمه‌ ها روحانیون آموزش دیده برای پاسخ به شبهات، گفتمان ‌های دینی و مشاوره‌ در بخش ‌های مختلف به زائران خدمات ارائه می کنند.


وی برپایی نمایشگاه‌ های محتوایی، گرافیکی با عنوان "آرامش بهاری" را از دیگر برنامه‌ های این طرح عنوان کرد و افزود: ‌نمایشگاه دیگری با عنوان "سیمای عفاف در آیینه حجاب" نیز در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی برای این منظور برگزار می شود.


حجت الاسلام موسوی اعظم از برگزاری سوگواره "یاس نبوی"در همه امامزاد خبر داد و افزود:این مراسم به صورت ویژه در 36 بقعه مبرکه استان برگزار می شود.


وی عنوان کرد: به ‌مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام که امسال مقارن با آغاز سال نو است، سوگواره "یاس نبوی" در استان برگزار می ‌شود.


مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سوگواره با هدف ترویج فضایل و سیره حضرت زهرا (س) و معرفی شخصیت حضرت فاطمه و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف و توسعه وقف برای حضرت فاطمه (س) برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 353901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha