آغاز رسمی طرح 'آرامش بهاری' در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سراسر کشور طرح 'آرامش بهاری' در ۳۵ بقعه متبرکه این استان از امروز به صورت رسمی آغاز می شود.

سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: هرساله طرحی با عنوان "آرامش بهاری" از 28 اسفند لغایت 15 فروردین در سطح کشور و به تبع آن در بقاع متبرکه این استان اجرا می شود.

منصوری افزود: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آنها به قطب فرهنگی اجرا می شود.

وی ارتقای سطح فرهنگی و همچنین بالا بردن سطح معارف اسلامی، ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.

این مسئول فرهنگی اوقاف کهگیلویه وبویراحمد گفت: قبل از اجرای طرح جلساتی با هیئت امنا و بقاعی که در مسیر زائرین قرار دارند برگزار و نکاتی در مورد شرح وظایف هیئت امنا و خدام متذکر شدیم.

منصوری تعداد بقاع متبرکه شاخص در سال گذشته را 28 بقعه عنوان و افزود: امسال با توجه به کارهای صورت گرفته در بقاع متبرکه و تعداد زائرین این بقاع، تعداد هفت بقعه به این تعداد اضافه و در مجموع 35 بقعه شاخص در استان فعالیت دارند.

این مسئول در تعریف بقاع شاخص، عنوان کرد: بقعه شاخص به بقاعی که از نظر تعداد زائر، جمع آوری نذورات و عملیات ساخت و ساز در وضعیت بهتری هستند، گفته می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه هایی در طرح "آرامش بهاری" اجرا می شوند که به عنوان برنامه های رکنی از آنها یاد می شود از جمله برپایی خیمه معرفت، برنامه تحویل سال نو در بقاع متبرکه، پخش مستقیم بیانات رهبر انقلاب در لحظه تحویل سال، حضور روحانی در بقاع متبرکه و اجرای نماز، تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح شهرها.

منصوری راهنمایی و هدایت صحیح مسافران، گردشگران و زائران نوروزی بقاع متبرکه از طریق بروشور، نقشه و راهنمای زائر، اطلاع رسانی مستمر از فعالیت ها و برنامه های بقاع متبرکه در رسانه ها به ویژه شبکه های صدا و سیما در شهرستان ها، برگزاری مسابقه پیامکی از طریق رادیو و ارسال پیامک به زائران و میهمانان بقاع متبرکه از جمله برنامه های اطلاع رسانی سازمان اوقاف در طرح "آرامش بهاری" است.

وی از حضور 35 روحانی با همکاری حوزه علمیه در جهت برگزاری بهتر این طرح خبر داد و گفت: در کنار این طرح برگزاری نمایشگاه های "آرامش بهاری"، سیمای عفاف و حجاب و مسابقه سراسری "آرامش بهاری" با محوریت مسائل فرهنگی و دینی از جمله دیگر برنامه های این طرح است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مدیران و مسئولان طرح "آرامش بهاری" در اداره کل اوقاف با حضور در شبکه استانی صدا و سیما، اطلاعات لازم را از نحوه اجرای طرح و تسهیلات آن به عموم مردم و زائران ارائه می کنند که این فرآیند تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

منصوری گفت: به منظور آگاهی از نظرات مردم و سنجش میزان رضایت مندی مسافران نوروزی از کیفیت خدمات بقاع متبرکه طرح نظرسنجی از مردم از طریق شماره پیامک 10000114 در امامزادگان مشمول طرح " آرامش بهاری " اجرا می شود.


پایان پیام/

کد خبر 354074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha