اجرای طرح آرامش بهاری در 228 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح کشور

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور، از اجرای طرح آرامش بهاری در جوار 228 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور، صبح امروز(26 اسفند) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در سالن کنفرانس امامزاده سید جعفر محمد(ع) از تدوین طرح جامع تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی براساس چشم انداز 1404 خبر داد و گفت: در این راستا چشم اندازهایی برای امامزادگان و بقاع متبرکه در بعد عمرانی و نرم افزاری تبیین شده است.

 

وی تصریح کرد: در این طرح راهکارها، راهبردها، برنامه ها و فعالیت ها با توجه به اقتضائات هر امامزاده تدوین شده است.

 

شرفخانی، با شاره به تعریف 44 آیتم در بحث عمرانی امامزادگان افزود: این آیتم ها به عنوان مهم ترین اولویت ها در جهت تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی در 1260 امامزاده در حال اجراست.

 

وی توجه به اقتضائات موقعیت جفرافیایی و فرهنگی و همچنین تاکید بر حضور مردم در فعالیت ها را از مهم ترین نکات لازم جهت انجام فعالیت های نرم افزاری در امامزادگان دانست و گفت: در همین راستا زیر ساخت های لازم جهت تشکیل مراکز فرهنگی در امامزادگان ایجاد شده است.

 

شرفخانی، از فعالیت 2200 مرکز فرهنگی قرآنی به صورت شبانه روزی در جوار امامزادگان خبر داد و گفت: تشکیل این موسسات نیز در راستای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی به سرعت در حال انجام است.

 

وی راه اندازی کتابخانه های فیزیکی و مجازی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در جوار امامزادگان اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا تاکنون در سال 92 بیش از 500 کتابخانه فیزیکی و 111 کتابخانه مجازی راه اندازی شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور، بر لزوم پرداختن به برنامه های مناسبتی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد و گفت: در مناسبت های گوناگون شاهد حضور پررنگ مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه می باشیم که این بهترین فرصت برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان است.

 

وی با اشاره به طراحی ویژه برنامه های مختلف از سوی این سازمان برای امامزادگان و بقاع متبرکه کشور افزود: طرح آرمش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط تعالی، بصیرت عاشورایی و... بخشی از طرح های این سازمان در امامزادگان و بقاع متبرکه است.

 

شرفخانی، مهم ترین هدف از اجرای این طرح ها را مبارزه جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: دشمن در جنگ نرم عموم مردم را نشانه گرفته و بهترین مکان جهت مقابله با این جنگ نرم همین امامزادگان و بقاع متبرکه است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری درسطح 228 امامزاده کشور تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقاء آگاهی و بصیرت مردم و خدمت رسانی به مسافران در تعطیلات نوروز است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور، عنوان کرد: برپایی خیمه های معرفت با حضور بیش از دو هزار روحانی در زمینه پاسخگویی و مشاوره، برپایی دو هزار نمایشگاه آرامش بهاری، برپایی بیش از 1800 سفره هفت سین فاطمی و برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی در 800 امامزاده از مهم ترین برنامه های این طرح است.

 

وی مهم ترین هدف از اجرای طرح آرمش بهاری را ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه اعلام کرد و گفت: در عرصه خدمت رسانی نیز بیش از 800 امامزاده آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.


شرفخانی همچنین از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی از 10 تا 15 فروردین در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج سبک زندگی فاطمی و خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) است.

 

وی افزود: در این راستا پنج هزار کتابچه با عنوان پیام یاس نبوی در ایام فاطمیه در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه توزیع می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور، اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم را یکی دیگر از اولویت ها برنامه ای این سازمان اعلام کرد و گفت: این طرح از سال گذشته و در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در کشور آغاز شده است.

 

وی از تربیت بیش از 520 هزار نفر حافظ تاکنون در این طرح خبر داد و اظهار داشت: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال چهارم باید یک میلیون خافظ قرآن در کشور تربیت شود.

 

شرفخانی در پایان اولویت اصلی برنامه های فرهنگی اوقاف را امامزادگان و بقاع متبرکه اعلام کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه در مساجد از لحاظ قانونی دارای هیچگونه فعالیت نرم افزاری نیست.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 353681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha