راهیان نور جامعه را در مقابل جنگ نرم دشمن بیمه می‌کند

خبرگزاری شبستان:رییس سازمان حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان اینکه راهیان نور،حوزه فرهنگی بسیار قوی در مقابل جنگ نرم دشمن است گفت:راهیان نور جامعه را در مقابل جنگ نرم دشمن بیمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبستان، امیر ابراهیم گلفام، رییس سازمان حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس  ارتش امروز در نشستی خبری ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) گفت: مقام معظم رهبری هرساله هنگام افتتاح سال جدید تمام برنامه‌های کلان کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تقدیم می‌کنند. بیانات رهبر انقلاب اسلامی می‌تواند تأثیرات بسیار فراوانی در نفوذ نظام اسلامی در عرصه بین‌المللی و درون کشور داشته باشد.

 

وی با اشاره به تأثیر قیام عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس اظهار کرد: اگر کربلا به واسطه ایثارگری‌های امام حسین (ع) و یاران‌اش تقدس پیدا کرد سرزمین ما هم الگویی از واقعه عاشورا بوده و به برکت وجود شهدای هشت سال دفاع مقدس تبرک و ارزش یافته است.

 

 رییس سازمان حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی رسید، افزود: زمانی که این انقلاب نوپا شکل گرفت نظام سلطه یعنی آمریکا آن را برنتافت و به همین دلیل صدام را با همراهی 36 کشور برای سرنگونی نظام اسلامی که بزرگ‌ترین اهداف آنها بود آماده جنگ علیه ایران کرد.

 

وی با بیان اینکه امام راحل در 29 فروردین 58 فرمانی مبنی بر احیای ارتش جمهوری اسلامی را صادر کرد، افزود: ارتشی‌های دلاور از همان روز 29 فروردین به مناطق مختلف مرزی رفتند که نظام اسلامی را حفظ کنند و بعد از تحمیل جنگ هم به مناطق غرب، شمال و جنوب کشور اعزام شدند و ارتش به این شکل توانست خود را احیا کند.

  

امیر گلفام با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس ترکیبی از عناصر ارتش، سپاه و جهادگران بود، گفت: عراق بالغ بر 40 میلیارد دلار ذخیره جنگی داشت که در آن شرایط ذخیره قوی صدام مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) باعث ایجاد اتحادی شدند که شاید بتوانند با آن امکانات اندک از کشور دفاع کنند.

 

وی افزود: هرچند ما در حوزه تجهیزات نظامی دست خالی بودیم ولی با ایثار و روحیه شهادت‌طلبانه رزمندگان توانستیم به پیروزی برسیم.

وی با بیان اینکه ما برای پیروزی به جنگ رفته بودیم، گفت: فرهنگ شهادت باعث شد،جوانان زیادی وارد حوزه دفاع مقدس شوند و هشت سال از نظام اسلامی دفاع کنند به گونه‌ای که صدام به هیچ‌ یک از اهداف خود نرسید بلکه نظامی که در عراق شکل گرفت ،نظامی مبتنی بر پیروی از فرهنگ ایران و اسلام بود.

 

وی با بیان اینکه جوانان حضور پررنگی در راهیان نور دارند، تصریح کرد: آنها در چند روز اقامت خود در مناطق جنگی، زندگی ساده‌ای را تجربه می‌کنند. امیدواریم جوانانی که تاکنون توفیق زیارت سرزمین وحی را نداشتند از فرصت‌های خود استفاده کرده و به آنجا سفر کنند زیرا مواردی را که در آنجا تجربه می‌کنند با آن چیزی که در رسانه‌ها می‌بینند و می‌شنوند تفاوت بسیار زیادی دارد.

 

وی با بیان اینکه حوزه راهیان نور در سه قسمت می‌باشد، افزود: این قسمت‌ها شامل مکان روایت، متن روایت و راوی است. مکان روایت یادمان و زیارتگاه‌هایی در جنوب و غرب  است که شامل مناطق علاویه در منطقه سوسنگرد، چزابه مربوط به شهدای بستان و مکان‌های دیگری مانند نمایشگاهی که در پایگاه دزفول میزبان زایران راهیان نور  است می‌باشد.

 

افتتاح نمایشگاه نیروی دریایی در پایگاه دریایی خرمشهر  

امیر گلفام از افتتاح نمایشگاه نیروی دریایی در پایگاه دریایی خرمشهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه فردا 26 اسفند در خرمشهر افتتاح می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این نمایشگاه شامل صوت، فیلم، عکس، سند و تمام ابزارهای رسانه‌ای می‌باشد به گونه‌ای که می‌توان شبه عملیات‌ها را در این نمایشگاه دید و همچنین نور و نوع دکور به کار رفته در این نمایشگاه‌، فضای دفاع مقدس را ترسیم می‌کند، در واقع این نمایشگاه یک نمایشگاه چندمنظوره در حوزه اخلاق معنوی دفاع مقدس است.

 

امیر گلفام  تصریح کرد: همچنین نمایشگاه پدافند هوایی اهواز، ایستگاه آب تیمور در خروجی اهواز به سمت خرمشهر، برگزاری رزمایش شبانه در منطقه میشداق با حضور گردان‌های تکاور و ایستگاه خرم‌آباد برای پذیرایی از زائران راهیان نور در نظر گرفته شده است. پادگان دژ خرمشهر و پادگان حمید هم برای خدمات‌رسانی به زائران آماه است.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش و اسکان میهمانان شبانه در مجموع سه هزار نفر است.

وی ادامه داد: در متن روایات عملیات‌های مختلف پدافندآموزی شهدا جمع‌بندی شده و توسط راویان ثابت و سیار دفاع مقدس برای زایران بازگو می‌شود.

 

وی افزود: کتاب‌هایی هم در این زمینه در نظر گرفته شده است که در قالب بسته‌های فرهنگی در اختیار زائران قرار داده می‌شود. همچنین نمایشگاهی حاوی کتاب و محصولات فرهنگی با ارزان‌ترین قیمت در مناطقی از جمله دهلاویه برپا شده است تا زائران بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را از آن تهیه کنند.

 

 

 250 راوی دفاع مقدس تحت آموزش قرار گرفتند  

وی افزود: بیش از 48 هزار نفر از خانواده ارتشی‌ها در حوزه دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 250 راوی دفاع مقدس تحت آموزش قرار گرفتند افزود: بیش از 75 استاد راوی نیز در حوزه دفاع مقدس تدریس می کنند.

 

امیر گلفام در ادامه تصریح کرد: دوره بصیرت راویان به مدت پنج روز در شهر قم با برنامه‌های متنوع همچون سخنرانی علما و فضلای حوزه علمیه قم، پیشکسوتان ایثار و شهادت، جلسات پاسخگویی به شبهات،آشنایی با مناطق عملیاتی با همکاری سازمان عقیدتی سیاسی و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و قرارگاه مرکزی راهیان نور برگزار  شد ،سپس این گروه به مناطق جنگی اعزام شدند.

 

 دشمن جرأت حمله به ایران را ندارد

وی با بیان اینکه جهان غرب به واسطه قدرتی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی پیدا کرده است جرأت حمله به ایران را ندارد، افزود: دشمن نه اینکه دلسوزی می‌کند بلکه قدرت حمله نظامی به ایران را ندارند اگر می‌توانستند قطعا از انجام این کار دریغ نمی‌کردند، ما به واسطه توانمندی‌های خوب سپاه، ارتش و نیروهای مردم چنان قدرت باورنکردنی دفاعی پیدا کردیم که حمله نظامی از دست دشمن خارج است.

 

وی با بیان اینکه به دلیل همین امر، دشمن وارد حوزه جنگ نرم با ما شده است، افزود: چون دشمن قدرت حمله نظامی ندارد ،وارد حوزه جنگ نرم با ما شده است و فرهنگ اسلامی ما را نشانه گرفته تا از این طریق بتواند اهداف سلطه غرب را به ما دیکته کرده و آموزه‌های دینی ما را از طریق ماهواره  از میان ببرد.

 

راهیان نور، حوزه فرهنگی بسیار قوی در مقابل جنگ نرم دشمن است 

وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از اقدامات بسیار خوبی است که می‌تواند خانواد‌ه‌ها و جوانان ما را در مقابل جنگ نرم دشمن بیمه کند، تصریح کرد: راهیان نور یک حوزه فرهنگی بسیار قوی در مقابل جنگ نرم دشمن است.

 

وی با اشاره به اعزام زایران خارجی به راهیان نور گفت: در ستاد مرکزی راهیان نور کشور ،کمیته‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که کمیته بینِ‌المللی، متولی اعزام و دریافت زایران خارج است که از سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبستان مبنی بر تمهیدات اتخاذشده در خصوص امنیت و حفظ جان زایران گفت: متولیان امر، تمهیدات لازم را در راستای ایجاد امنیت و حفظ جان زایران اندیشیده‌اند و همچنین علاوه بر اقدامات صورت‌گرفته توسط هلال‌احمر، ستاد راهیان نور ارتش هم ایستگاه‌های درمانی  مختلفی را پیش‌بینی کرده و تمام زایران و خودروهای مربوطه را نیز بیمه کرده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 4 میلیون زایر به راهیان نور اعزام شدند، گفت: آمار سال جاری هنوز مشخص نشده است.

 

شایان ذکر است، نشست خبری رییس سازمان حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس امروز در سالن کنفرانس ستاد آجا برگزار شد.

 

پایان پیام/
 

 

کد خبر 353364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha