برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی درجوار 58 امامزاده وبقعه متبرکه استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در جوار 58 امامزاده و بقعه متبرکه استان همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام غلامعلی عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، صبح امروز(26 اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه از اجرای دو ویژه برنامه همزمان با سراسر کشور در سطح امامزادگان و باقع متبرکه استان خبر داد.


وی نخستین برنامه این سازمان را اجرای طرح آرامش بهاری برای چهار سال متوالی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان دانست و گفت: این طرح از 28 اسفند تا 15 فروردین در جوار 51 امامزاده و بقعه متبرکه سطح استان اجرا می شود.

 

عادل، از برگزاری مراسم تحویل سال در جوار 48 امامزاده خبر داد و افزود: برنامه های این شب شامل اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، سخنرانی یک از چهره های شاخص استان، قرائت دعای کمیل، قرائت قرآن و برنامه های تحویل سال می باشد.

 

وی در تبیین برنامه های طرح آرامش بهاری اظهار داشت: برگزاری سخنرانی در 45 امامزاده، ادعیه و مناجات خوانی در 44 امامزاده، اسکان مسافران در 24 امامزاده، ایستگاه صلواتی در 29 امامزاده و برپایی خیمه های معرفت در 9 پایگاه از جمله برنامه های این طرح می باشد.

 

وی برپایی 25 پایگاه پاسخگویی به سوالت شرعی، 15 نمایشگاه فرهنگی، 22 غرفه عفاف و حجاب و برگزاری نماز جماعت در 37 اماراده را از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری اعلام کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، تصریح کرد: در اجرای این طرح 34 نفر از روحانیون ثابت امامزادگان، 35 نفر مبلغ از داخل استان و 29 مبلغ از حوزه های علمیه قم حضور خواهند داشت.

 

وی با اشاره به نقارن شروع سال جدید با ایام شهادت حضرت زهرا(س) از طرح سوگواره یاس نبوی به عنوان ویژه برنامه این سازمان در این ایام یاد کرد و افزود: طرح سوگواره یاس نبوی از 10 تا 15 فروردین در جوار 58 امامزاده و بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

 

عادل افزود: در همین راستا همایش رهروان یاس نبوی در جوار 22 امامزاده و بقاع متبرکه به اجرا در خواهد آمد.

 

وی برپایی 16 خیمه معرفت، 18 غرفه مشاوره، حرکت 34 دسته عزاداری، قرائت زیارت فدکیه در 56 امامزاده، اطعام عزاداران در 29 امامزاده و اقامه نماز جماعت در 52 امامزاده را از دیگر برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی دانست.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، همچنین از اجرای دو طرح استانی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در جهت شناساندن هرچه بیشتر امامزادگان و بقاع متبرکه استان 10 هزار نسخه کتابچه اطلس امامزادگان یزد در بین مسافران نوروزی توزیع می شود.

 

وی همچنین از افتتاح غرفه کودک به مساحت 500 متر در جوار امامزاده سید جعفر محمد خبر داد و گفت: این غرفه جهت آموزش کودکان در دو مقطع زیر 8 سال و 8 تا 15 سال در ایام نوروز آماده شده است. 

 

پایان پیام/

کد خبر 353615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha