آمادگی 70امامزاده و مسجد بین راهی گلستان برای استقبال ازمسافران نوروزی

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه گلستان از آمادگی 50 امامزاده و 20 مسجد بین راهی استان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

حجت الاسلام حسن دارابی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه گلستان، صبح امروز (27 اسفند) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: 50 امامزاده سراسر استان و بیش از 20 مسجد بین راهی استان آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را دارند.


وی افزود: به دلیل واقع شدن استان گلستان در مسیر عبوری زائران امام رضا(ع)، امکانات رفاهی در امامزاده‌ها و مساجد بین راهی استان فراهم شده تا مسافران و زائران از آن بهره مند شوند.


حجت الاسلام دارابی از انجام فعالیت های فرهنگی در این امامزاده ها و مساجد بین راهی تحت عنوان آرامش بهاری خبر داد و تصریح کرد: اعزام مبلغ و اقامه نماز جماعت در مساجد و امامزاده ها، پرسش و پاسخ، مشاوره، برپایی خیمه های معرفت در بقاع مستعد و شاخص، راه اندازی غرفه های کودک، عفاف و حجاب و مشاوره با حضور روحانیون مستعد از برنامه های ایام نوروز برای مسافران است.


وی، ارائه آبجوش و چای صلواتی و اسکان اضطراری در امامزاده ها و مساجد را از دیگر خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی برشمرد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه گلستان خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری نیز تا 15 فروردین 93 در 50 امامزاده شاخص استان اجرا می شود.


وی از سرکشی و نظارت از مساجد بین راهی استان خبر داد و گفت: امروز (27 اسفند) سرکشی و نظارت از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) میدان بسیج گرگان که در مسیر عبور زائران از غرب به شرق قرار دارد، انجام شد.


حجت الاسلام دارابی ادامه داد: نظارت از مساجد بین راهی شرق استان امروز و غرب استان فردا (28 اسفند) انجام خواهد شد.


وی در پایان از همه خیران استان خواست: به منظور ارائه خدمات مطلوب رفاهی و فرهنگی به مسافران، این اداره کل را یاری کنند.


پایان پیام/

 

کد خبر 353849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha