ماندگاری و تبدیل به مقصد سفر گردشگران؛ سیاست کمیته خدمات سفر باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه درگلستان با بیان اینکه تاکنون استان معبر عبور مسافران بوده است،گفت: سیاست دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان باید به سمت ماندگاری مسافران وتبدیل به مقصد سفر گردشگران باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار روسای کمیته های 13 گانه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان گلستان گفت: سیاست استان و سیاست دبیرخانه ستاد باید به سمت ماندگاری مسافران پیش رود و تاکنون استان گلستان معبر عبور مسافران بوده ولی باید تلاش شود تا به مقصد سفر گردشگران تبدیل شود.


وی درادامه با اشاره به اینکه قرآن در مسئله تبیین معاد از فصل بهار استفاده کرده است، افزود: در قرآن آمده که زمستان می آید، زمین می میرد و هنگامی که درفصل بهار باران می بارد زمین به جنب وجوش درآمده وزنده می شود.


آیت الله نورمفیدی اذعان داشت: در قرآن به این اشاره شده که ماهم مثل طبیعت جوان می شویم، پیر می شویم و دوباره به خاک برمی گردیم.


نماینده ولی فقیه دراستان گلستان در ادامه با اشاره به اهمیت خدمت رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی، خاطر نشان کرد: بر نظافت و زیبایی در شهرها و فضای سبز و گلکاری در سطح استان اهتمام ورزیده و انگیزه های لازم در مسافران جهت بازدید از بافت های تاریخی ایجاد شده و آثار فرهنگی و تاریخی استان به خوبی معرفی شوند.


وی همچنین برحفظ و پاکیزه نگه داشتن جنگل ها و سواحل دریا تاکید کرد و افزود: آداب و رسوم و سنت های اقوام استان در قالب مراکز متمرکز درسطح استان همچون سنت های قوم کتول درعلی آباد کتول، قوم ترکمن در بندر ترکمن و غیره معرفی شده و هدایت مسافران وگردشگران به سمت این مراکزصورت گیرد.


آیت الله نورمفیدی دیوار دفاعی گرگان را از مهمترین موضوعات قابل پیگیری عنوان کرد که باید احیا شده و موجبات جلب و جذب گردشگران رافراهم آورد.


وی، معرفی و اطلاع رسانی جذابیت های استان را در صدا وسیما ضروری دانست و افزود: آداب پذیرایی از مسافران و گردشگران در رستوران ها رعایت شده و میهمانان استان گرامی داشته شوند.


به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، وی همچنین بر اکرام مهمانان استان در نهایت ادب و احترام تاکید و خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه در روزهای اول عید مانعی برای نشاط مردم نیست و لذا در ایام فاطمیه طوری برنامه ریزی شود تا فرهنگ سازی شده و مردم بدون اجبار به این ایام احترام بگذارند.


نماینده ولی فقیه دراستان گلستان درپایان اذعان داشت: ما اجازه نداریم به نام دین و ائمه اطهار، زندگی را برمردم سخت و دشوار کنیم.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 353385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha