اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اصفهان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، از اجرای طرح آرامش بهاری در 300 بقعه متبرکه شاخص این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امروز "26 اسفند"در نشست خبری با خبرنگاران به اجرای طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: از میان 718 بقعه متبرکه شامل آستان امامزادگان، آرامگاه و مقبره استان اصفهان، طرح آرامش بهاری در 300 بقعه اجرا می شود.

 

وی تقویت باورهای دینی و مذهبی و ایجاد بستر برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی را از جمله اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: برپایی خیمه معرفت، ارائه خدمات مشاوره ای، اسکان موقت، پاسخگویی دینی، برگزاری مسابقه، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر و مواردی از این قبیل در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می شود.

 

حجت الاسلام صادقی، با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهر اصفهان و  با حضور مسافران خارجی در این شهر اجرا می شود، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، طلبه و روحانی اعزام می شود و برای بقاع متبرکه مستقر در شهر اصفهان که شهری گردشگری و توریستی است، روحانی مسلط به زبان خارجی اعزام می شود.

 

وی به تقارن ایام نوروز با شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: هفت سین فاطمی در بقاع متبرکه برپا می شود و نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع نوروز و حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه برپا می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، افزود: سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه برگزار می شود که ترویج فرهنگ وقف با توجه به نیت واقف و همچنین جذب واقف برای روضه برای حضرت زهر ا(س) و ترویج سیره فاطمی در برنامه سوگواره یس نبوی و برنامه های فاطمی دنبال می شود.

 

وی برگزاری اولین کنگره بین المللی امامزادگان، اجرای طرح بصیرت عاشورایی، اجرای طرح پیوند آسمانی، اجرای طرح مهر تندرستی و اجرای طرح دست های مهربانی از اهم برنامه های اوقاف در سال جاری است.

 

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن علوم قرآنی در جامعه افزود: در سال جاری نزدیک به 40 هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت کردند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 353688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha