اجرای طرح "آرامش بهاری" و "یاس نبوی"در هشت بقعه شاخص بویراحمد و دنا

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: هشت بقعه متبرکه شاخص در شهرستان های بویراحمد و دنا مجری طرح "آرامش بهاری" و "یاس نبوی" هستند.

سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد به اجرای طرح "آرامش بهاری" در بقاع متبرکه این استان اشاره و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت های فرهنگی بقاع متبرکه و تبدیل آنها به قطب فرهنگی همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.

منصوری ارتقای سطح فرهنگی و همچنین بالا بردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: این طرح در ایام نوروز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه از 28 اسفندماه اغاز و تا 14 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با یادآوری این مطلب که هشت بقعه متبرکه شاخص در شهرستان های بویراحمد و دنا مجری طرح "آرامش بهاری" و "یاس نبوی" هستند، اظهار داشت: در کنار این طرح برگزاری نمایشگاه های آرامش بهاری، سیمای عفاف و حجاب و مسابقه سراسری "آرامش بهاری" با محوریت مسائل فرهنگی و دینی از جمله دیگر برنامه های این طرح است.

این مسئول فرهنگی افزود: این طرح با اهدافی همچون خدمت ‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقمندی در میان مردم و جوانان به آستان مقدس امامزادگان (ع)، استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی و برنامه ‌ریزی برای تبدیل کردن بقاع به قطب ‌های فرهنگی،‌ تقویت باورهای دینی و ارتقا سطح فرهنگی مردم و زائران نوروزی برگزار می‌ شود.

منصوری با اشاره به این که برای طرح "آرامش بهاری" برنامه‌ های متنوع فرهنگی، خدماتی و تسهیلات برای زائران در نظر گرفته شده است، افزود: اولین برنامه، مراسم لحظه تحویل سال نو در امامزادگان (ع) است که با حضور مسئولان منطقه ای و استانی قاریان برجسته کشوری، سخنرانان و مدیحه ‌سرایان، ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم و اجرای برنامه‌ های قرائت قرآن، سخنرانی،‌ مدیحه ‌سرایی و قرآئت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جوار امامزادگان برای زائران نوروزی، عطرافشانی و گلباران قبور امامزادگان و شهدا در روز 25 اسفند و چیدن سفره هفت‌ سین در برخی امامزادگان شاخص از دیگر برنامه ‌های این طرح است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد همچنین از برپایی "خیمه‌ های معرفت" با عنوان "خیمه‌ های آرامش بهاری" در امامزادگان شاخص خبر داد و گفت: در این خیمه‌ ها روحانیون آموزش دیده برای پاسخ به شبهات، گفتمان ‌های دینی و مشاوره‌ در بخش ‌های مختلف به زائران خدمات ارائه می کنند.

وی برپایی نمایشگاه‌ های محتوایی، گرافیکی با عنوان "آرامش بهاری" را از دیگر برنامه‌ های این طرح عنوان کرد و افزود: ‌نمایشگاه دیگری با عنوان "سیمای عفاف در آیینه حجاب" نیز در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی برای این منظور برگزار می شود.

منصوری در ادامه به برگزاری نشست توجیهی با هیئت امنا، خادمین، مدیران فرهنگی و قرآنی امامزادگان شهرستان های بویراحمد و دنا خبر داد و گفت: 2 جلسه آینده در شهرستان های باشت و کهگیلویه برای بقاع متبرکه ای که برای طرح "آرامش بهاری" و "یاس نبوی" مشخص شده اند، برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که از روز نهم فروردین ماه طرح سوگواره "یاس نبوی" آغاز و سیستم امامزاده ها تغییر و حالت سیاه پوش به خود می گیرند، اظهار داشت: در این روز بنرهای سوگواره "یاس نبوی" نصب و برنامه های این سوگواره برگزار می شود.

منصوری با بیان این که سوگواره "یاس نبوی" در تمام بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود، اذعان داشت: این سوگواره به صورت ویژه در 30 بقعه متبرکه که مجری طرح "آرامش بهاری" و طرح "یاس نبوی" هستند، برگزار می شود.

وی با اشاره به این که سوگواره از صبح روز 10 فروردین با برنامه های متعددی به فراخور ظرفیت امامزاده ها برگزار می شود، عنوان کرد: برنامه شام غریبان در سه شهرستان کهگیلویه وبویراحمد برگزار و برنامه رهروان شهادت نیز در امامزاده قاسم (ع) شهرستان بویراحمد، برنامه "حرم تا حرم" نیز از امامزاده عبدالله (ع) تا امامزاده مختار (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول فرهنگی گفت: در این طرح از ظرفیت مداحان، سخنرانان مطرح کشوری، خطبا، علما و قاریان برجسته قرآنی استفاده خواهد شد.

پایان پیام/
 

کد خبر 351813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha