برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان همدان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در جوار امامزادگان استان همدان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: سوگواره یاس نبوی به منظور حفظ حرمت فاطمیه همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در سراسر بقاع متبرکه همدان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌ برنامه نوروزدر بقاع متبرکه سراسر همدان، افزود: تمام بقاع متبرکه در سطح همدان در ایام نوروز برای بازدید زائران و مسافران باز است.

 

وی افزود: امامزادگان بهترین مکان برای تغذیه معنوی بوده و اجرای این طرح می‌تواند عامل ابلاغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و شناخت بیشتر مردم با امامزادگان باشد.

 

وی، از رسانه‌های مکتوب و مجازی خواست تا در ایام نوروز با معرفی جاذبه‌های مذهبی و تاریخی همدان مسافران را به این سمت سوق دهند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان، پرکردن اوقات فراغت، تقویت اطلاعات دینی و ترویج سنت اصیل اسلامی در ایام نوروز با توجه به تقارن آن با دهه فاطمیه را مورد تأکید قرار داد.

 

به گزارش روابط  عمومی اداره کل اوقاف همدان، حجت الاسلام قبادی گفت: هدف از برگزاری این سوگواره ترویج فضایل اخلاقی و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج خطبه فدکیه حضرت به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت است.

 

وی، برگزاری هیئت عزاداری در صبح روز شهادت و مراسم عزاداری بانوان را از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه در برخی بقاع شاخص همدان عنوان کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 352733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha