بیش از یک میلیون سند مربوط به شهداجمع آوری شده است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از جمع آوری بیش از یک میلیون سند مربوط به شهدادر این نهاد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، عابدین عابدی مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی امروز(20 اسفند) در همایش مروجین فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: خدمت به شهدا افتخاری بزرگ است بنابراین باید حرمت شهدا را پاس بداریم و این موضوع را به دیگران نیز یادآوری کنیم.


وی با بیان اینکه شهدا جانشان را در راه دین و میهن اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند و در آخرت از جایگاهی ویژه برخوردار هستند که می توان با توسل به آنان به خدا نزدیکتر شد، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همگان است چرا که گرامیداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.


وی با بیان اینکه 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است که این روز مزین به نام شهداست، افزود: بیش از 15 هزار شهید در خراسان رضوی وجود دارد که خوشبختانه خادمان شهدا و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت در این استان برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنان فعالیت های متعدادی انجام داده اند.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خادمین شهدا به فعالیت های فرهنگی چون نوشتن کتاب یا مقاله و برگزاری یادواره شهدا دست زده اند که شایسته تقدیر هستند.


وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت روز شهدا در استان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز شهدا 22 اسفند ماه جاری یک هزار و 500 یادواره شهدا در استان برگزار می شود.


عابدی مقدم از برگزاری مراسم بزرگداشت مقام شهدا بصورت ملی در سال آینده خبرداد و گفت: عطرافشانی گلزار شهدای گمنام و کوهپیمایی خانوادگی ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه های این نهاد در سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.


وی گفت: تاکنون از 20 جلد کتاب، هفت نرم افزار چندرسانه ای و سه اثر نمایشی در راستای اقدامات پژوهشی این نهاد و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رونمایی شده است.


وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در سال جاری بیش از یک میلیون سند مربوط به شهدا را جمع آوری کرده و استودیویی برای ثبت خاطرات شفاهی شهدا راه اندازی کرده است.


عابدی مقدم با اشاره به گسترش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خراسان رضوی گفت: امروز در کل استان شهرستانی نیست که از خدمات رسانی این نهاد بی بهره باشد به گونه ای که ساختمان بنیاد شهید در 12 شهرستان راه اندازی شده و تنها شهرستان داورزن باقی مانده است که به زودی شاهد افتتاح ساختمان آن خواهیم بود.


گفتنی است، در همایش مروجین فرهنگ ایثار و شهادت از22 هنرمند و خادم منتخب و برجسته خراسان رضوی تجلیل شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 352025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha