آغاز سی و دومین مسابقات قرآن و عترت در گچساران

خبرگزاری شبستان:سی و دومین دوره مسابقات قرآن، نماز وعترت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد با پیام نماینده ولی فقیه در گچساران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در این مسابقات هزار و 538 دانش آموز پسر و دختر دوره های متوسطه اول و دوم به مدت 7 روز با هم رقابت می کنند.

 

در آیین آغازین این مسابقات دانش آموزان پسر شرکت کننده عصر امروز شنبه 20 اسفند در پارک شهدای گمنام مورد استقبال پرشور مردم و مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان قرار گرفتند و با شهدای گمنام تجدید پیمان کردند.


بنابراین گزارش، دانش آموزان شرکت کننده و استقبال کنندگان آنها در یک فضای پرشور معنوی مسیر 5/1کیلومتری پارک تا سالن وحدت گچساران را پیمودند. سپس برنامه مسابقات با پیام نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله ملک حسینی آغاز شد.


در بخشی از این پیام آمده است: قرآن و عترت، دو مصباح هدایت و دو حقیقت جدائی ناپذیر که تا قیامت با هم اند و تمسک به آنها ضامن سعادت و کمال بشر، دعوت به توحید و رفتار موحدانه می کنند. ذکر را مفتاح تقرب و نماز را خضوع و کرنش مطلق در برابر علم و قدرت مطلق هستی، یعنی خداوند سبحان قرار داده اند و انسان را به رکوع و سجود و قنوت و تشهد و تسلیم فراخوانده اند.


در ادامه این پیام آمده است: مردم شریف، معلمان انسان ساز و محترم، دانش آموزان آینده ساز و بسیار عزیز استان، آغاز مسابقات نه گانه مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در شهر شهید پرور گچساران را با خوشحالی تمام به شما تبریک می گویم و از مدیرکل متدین و باکمال آموزش و پرورش استان و معاونین محترمشان، تقدیر و تشکر می کنم.


در آیین گشایش این مسابقات امام جمعه یاسوج گفت: قرآن مجید نسخه شفابخش است که روح انسان را تلطیف می کند و برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت برای نوجوانان برنامه زندگی آنان را در مسیر سعادت قرار می دهد.


حجت الاسلام سیدعلی اصغر حسینی به فرارسیدن ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت:باید با حفظ و حرمت این ایام مسائل و برنامه های اجرا شود که رایحه دین داشته و فرزندان را بیشتر با رهبران دینی آشنا کند.


وی افزود: معلمان و مسئولان و خانواده ها باید شکرگزار باشند که در زمانی زندگی می کنیم که انس با قرآن اصول ماست.


امام جمعه یاسوج گفت: از مدیرکل، معاونین، رؤسا-معلمان و همه کسانی که به نحوی در برگزاری این برنامه قرآنی مشارکت داشته اند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.


مدیر آموزش و پرورش گچساران هم گفت: این مسابقات به مدت 7 روز و در 9 رشته برای پسران و 7 رشته برای دختران برگزار می شود.


ظهیرالدین پورالحسینی افزود: در طول برگزاری مسابقات برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با ایام فاطمیه اجرا می شود.

عبدالرحیم رحیمی، فرماندار گچساران هم در ادامه مراسم گفت: انس با قرآن و نهج البلاغه به ویژه در دوران نوجوانی باعث ترویج فرهنگ قرآنی و سلامت روح دانش آموزان برای زندگی سالم در آینده می شود.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم اظهار کرد: این مسابقات با شرکت یک هزار و 538 دانش آموز و در بخش پسران با شرکت 857 نفر در رشته های قرائت، تفسیر و مفاهیم، حفظ قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز، اذان و مداحی برگزار می شود.


هادی زارع پور با بیان اینکه این تعداد بین 73 هزار و 330 دانش آموز انتخاب شده اند، تصریح کرد: با برگزاری مسابقات 54 دانش آموز در 9 رشته به مرحله کشوری اعزام می شوند.


وی بیان داشت:قرآن کتاب رشد و استدلال نور است و ما را از تاریکی به سوی نور هدایت می کند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: انس با قرآن کریم برای انسان باعث هدایت دل و قرار گرفتن در مسیر سعادت می شود.

 

 شایان ذکر است، این مسابقات در مدت 3 روز در محل دبیرستان شبانه روزی علامه طباطبایی گچساران برگزار می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 352026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha