کانون های مساجد بازوان قوی فرهنگی کشور محسوب می شوند

خبرگزاری شبستان:‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کانون های مساجد بازوان قوی فرهنگی کشور محسوب می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی (20اسفند) ‌در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در خمین برگزار شد، گفت: امروزه کانون های فرهنگی هنری مساجد به لحاظ فعالیت های گسترده فرهنگی و هنری و بهره گیری از استعدادهای جوان به عنوان بازوی توانمند و قوی فرهنگی کشور محسوب می شود.


وی با بیان این که کانون های مساجد مدیران توانمندی در عرصه های مختلف تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، افزود:‌ ‌رمز ماندگاری مصوبه 302شورای عالی انقلاب فرهنگی در اتکای به مسجد و خداست.


حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد:‌ توجه به اهمیت فعالیت در مسجد از سستی در انجام کارها جلوگیری می کند.


وی با بیان اینکه فعالیت در کانون ها از منظر قرآن کریم جهاد کبیر نامیده شده است ادامه داد:‌ سه نوع جهاد وجود دارد جهاد اصغر که مبارزه با دشمن و مهاجم است جهادکبیر جهاد علمی و فرهنگی است و جهاد اکبر مبارزه با نفس است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود:‌ اهالی مسجد با جهاد کبیر علمی و فرهنگی هم خود را برای رویارویی با دشمن در موقع لزوم آماده می کنند و هم تمرین جهاد اکبر و مبارزه با نفس می کنند و در هر یک از این مسیرها از دنیا بروند شهید در راه خدا هستند.


در ادامه این همایش رضا کوچکی مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خمین ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد و ارائه گزارشی از فعالیت های این دفتر نمایندگی گفت:‌ با توجه به وجود روستاهای زیاد در خمین عملکرد در حوزه روستایی قابل توجه بوده است.


وی با بیان اینکه در فضای مجازی ورود کانون های شهرستان در سال جاری خوب بوده است افزود:‌ امسال یکی از سایت های مربوط به کانون های فرهنگی هنری مساجد خمین توسط یکی از گروه های افراطی هک شد که نشان از عملکرد خوب کانون های خمین در حوزه فضای مجازی بوده است.


کوچکی تاسیس 10 کانون در سال جاری،‌تقویت طرح تلاوت نور در مساجد، کلاس های طرح اوقات فراغت، برگزاری اردوی یادیار،‌اهدای تجهیزات به کانون های فرهنگی هنری، ‌فعالیت خانه دیجیتال در کانون شهید مطهری، برگزاری مراسم دهه فجر را از جمله برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد خمین عنوان کرد.
 

در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از زحمات روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های خمین، محلات و دلیجان از مسئولان و رابطین فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان ها نیز تقدیر شد.


لازم به ذکر است، این همایش ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های خمین، ‌محلات و دلیجان برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 352172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha