برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان "نخل های سوخته"

خبرگزاری شبستان: هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان کرمان با عنوان "نخل های سوخته" در محل گلزار شهداء شهر زرند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ هفتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان کرمان با عنوان "نخل های سوخته" امروز 21 اسفندماه به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با همکاری حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ فرمانداری شهرستان زرند و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با ادای احترام به ساحت ملکوتی شهدا در محل گلزار شهداء برگزار شد.

 

در این مراسم، حبیب الله خنجری، فرماندار زرند از حضور رزمندگان سنین 12 تا 80 سال در جبهه های نبرد حق علیه باطل خاطراتی بیان کرد و گفت: امروز شما عزیزانی که در حوزه شعر دفاع مقدس کار می کنید بدانید ارزش زبان و قلم شما کمتر از اسلحه دوران دفاع مقدس نیست بنابراین باید فرهنگ دفاع مقدس را ایجاد کنید و هر چه ترویج این فرهنگ بیشتر باشد جرائم و مشکلات حاشیه ای کمتر خواهد شد.


فرماندار زرند، اتحاد بین اسرا را در دوران دفاع مقدس رمز پیروزی عنوان کرد و گفت: تنها موردی که توانست اسرا را در کار خودشان موفق کند و عراقی ها نتوانند با نفوذ فرهنگی آن را از بین ببرند؛ اتحاد بین اسرا بود.


وی برگزاری جشنواره را باعث توزیع خدمات فرهنگی و ارتقا تخصصی و ابزار هنر و دانش در حوزه فرهنگ و ایثار و شهادت دانست و از کلیه سازمان ها و ارگان ها و نهادهای دولتی ذیربط که در این جشنواره کمک کرده اند قدردانی کرد.

 

در ادامه حاج عباس ایرانمنش، یادگار دوران دفاع مقدس با گرامی داشتن یادو خاطره شهدا خاطره ای از شهید عرب به نیت همه شهدا تعریف کرد.

 

گفتنی است؛ افتتاحیه جشنواره با تجلیل از خانواده 7 شهید هنرمند و 3 جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس شهرستان زرند به نام های حسن رشیدی شاعر پیشکسوت شهرستان زرند، جانباز 70 درصد یدالله حسن زاده ، جانباز حاج حسین خاقی و خانواده شهید هنرمند هادی عربنژاد، برادر شهید عربنژاد، خانواده شهید هنرمند محمد برهان نژاد، خانواده شهید والامقام مسعود جعفری، خانواده هنرمند شهید سیدمحمد امیری، خانواده هنرمند شهید سیدمجید امیری، خانواده شهید علی محمدتقی زاده و خانواده شهید هنرمند شهید محمد درگاهی همراه بود.


در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس و کتاب نیز برپا بود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 352216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha