آزادگان و خانواه های معظم شهدا سفیران فرهنگ ایثار و شهادت هستند

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان رضوی گفت: آزادگانی که رنج اسارت را با جان خریدند و خانواده‌های شهدا سفیران فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد ، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی ظهر امروز (21اسفند) در مراسم بزرگداشت روز شهدا و تجلیل از نخبگان و خانواده شهدا اظهارداشت: خراسان رضوی با داشتن 16 هزار شهید، 47هزار جانباز و 3 هزار آزاده همیشه در عرصه جهاد و شهادت پیشتاز بوده است.


وی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه پیشرو فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و فرهنگ ایثار و شهادت نباید از جامعه رخت بربندد چراکه فراموشی این فرهنگ جامعه ما را دچار آسیب پذیری می‌کند، گفت: بر همه روشن است که ایثارگران امروز شهیدان زنده هستند.


استاندار خراسان رضوی بیان داشت: آزادگانی که رنج اسارت را با جان خریدند و خانواده‌های شهدا؛ سفیران فرهنگ ایثار و شهادت هستند.


وی خاطرنشان کرد: اولویت فعالیت دراستان خدمت رسانی به خانواده شهدا با حفظ کرامت و سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی به فرزندان شهدا است.


استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: فرزندان شهدا به عنوان میراث‌داران پدران شهیدشان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، جهادی و چراغ راه حرکت جامعه به سوی فرهنگ ایثار و شهادت هستند.


وی با شاره به اینکه سرداران بزرگ دفاع مقدس چون برونسی، شهیدان کاوه، چراغچی، شوشتری حماسه‌های زیادی را در جنگ به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: آنچه ایران اسلامی را از دیگر کشورها متمایز کرده اعتقادات دینی، ولایت فقیه و فرهنگ ایثار و شهادت است که نباید از جامعه ما فراموش شود.


رشیدیان با بیان اینکه اقدام امروز بنیاد شهید به شهر رنگ و بوی جهاد و ایثار داده است، افزود: اگر ما یاد شهدا را زنده نگاه نداریم میراث‌دار و شاهدان خوبی برای تاریخ و هویت ایران نیستیم.


وی خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی گفت: همه دستگاه‌های استان برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت از خانواده‌های شهدا و ایثارگر خود تقدیر داشته باشند.


استاندار خراسان ر ضوی با اشاره به این مطلب که همه مسئولین باید با مدیریت جهادی کار کنند، افزود: منشا مدیریت جهادی تداوم فرهنگ شهادت است بنابراین برای تداوم این مدیریت جهادی نیز باید در عمل نیز نمایان باشد .
 

پایان پیام/

کد خبر 352301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha