برنامه های دهه فاطمیه و نوروزی حرم مطهر رضوی تشریح شد

خبرگزاری شبستان: برنامه های دهه فاطمیه و نوروزی حرم مطهر رضوی ویژه عموم زائران و مجاوران تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری 250 ویژه برنامه سخنرانی و بیان احکام همزمان با نوروز 93 در حرم مطهر رضوی خبر داد.


وی نوروز محور تحول، موافقت اسلام با نوروز به عنوان سنت ایرانی، مصادیق نوروز در روایات ائمه اطهار (ع)، اشاعه سنت رضوی با محوریت سیاست دینی، لزوم درس گرفتن از زندگی حضرت زهرا (س) در ابعاد ارتباط با خداوند، سیره اقتصادی و زندگی خانوادگی و اجتماعی، معرفی شخصیت مبارزاتی و انقلابی حضرت زهرا (س) و تبیین سیره فاطمی و تطبیق آن با شرایط امروز را از موضوعات اصلی این جلسات عنوان کرد.


وی با اشاره به حضور شخصیت های برجسته دینی و مذهبی در این ویژه برنامه ها گفت: حجج اسلام حسینی قمی، پناهیان، دهشت، ماندگاری، راشد یزدی، سعیدی، میرلوحی، میرباقری، فرزانه، صدیقی و خانم ها نیلچی زاده، حیدرزاده، سیدکاشی و میرحسینی کارشناسان و خطبای این برنامه ها هستند.


حجت الاسلام حسینی رواق های امام خمینی (ره)، دارالحجه، دارالاجابه، دارالحکمه، غدیر، دارالمرحمه و شبستان های نهاوندی و گرم مسجد جامع گوهرشاد را از مکان هایی برشمرد که ویژه برنامه های سخنرانی و بیان احکام در آن برگزار می شود.


وی بیان کرد: ایام نوروز فرصت مغتنمی است تا زائران در حریم قدسی عالم آل محمد (ص) به کسب معرفت و بهره مندی از دریای بیکران اندیشه و عرفان اسلامی مشغول شوند و به واسطه حضور در جوار منبع فیض و نور، آمادگی دریافت حقایق را پیدا کنند از این رو سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی برای عموم زائران پیش بینی شده است.


حجت‌الاسلام حسینی به برنامه های حرم رضوی در ایام دهه فاطمیه اشاره کرد و افزود: این ویژه برنامه از چهارشنبه 21 اسفند ماه به مدت پنج روز با مرکزیت رواق امام خمینی(ره) برای عموم زائرانی که برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، تدارک شده است.


وی زمان برگزاری ویژه برنامه عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت 18و 30دقیقه تا 21 اعلام کرد و افزود: دراین مراسم حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در این مراسم به تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) می‌پردازد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی بیان کرد: این ویژه برنامه روز شنبه 24 اسفند ماه از ساعت 9و 30دقیقه صبح تا 14 در رواق امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و حجت الاسلام ناصر رفیعی برگزار می‌شود.


معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه سید مجید بنی فاطمه در ویژه برنامه روز شهادت حضرت فاطمه(س) در سوگ این عزای عظما به مرثیه‌سرایی می‌پردازد، اظهار داشت: در این مراسم زیارت حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز قرائت می‌شود .
 

پایان پیام/

کد خبر 352461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha