مراسم ایام دهه فاطمیه درحرم رضوی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر امور زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: مراسم ایام دهه فاطمیه ویژه زائران عرب زبان درحرم رضوی برگزار می شود.

به گزارشخبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام علی باقری، امور زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: اداره ارتباطات اسلامی و امور زائرین غیرایرانی با توجه به فضای فیزیکی حرم مطهر امام رضا(ع)، آمادگی حرم مطهر، تاثیرگذاری بالای آن، حضور جمعیت‌های مختلف در حرم مطهر، جایگاه ویژه در خارج از کشور از طریق ارتباط با افراد و نهادهای بین المللی و استفاده از فضای مجازی، فعالیت‌های خود را انجام می دهد.

 

حجت الاسلام باقری با بیان تمهیدات اندیشیده شده برای پوشش برنامه‌های ویژه ایام دهه فاطمیه برای علاقه‌مندان در خارج از کشور عنوان داشت: مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اتاق های گفت و گو حرم مطهر رضوی پخش می شود.


وی سخنرانی، قرائت ادعیه، زیارت امام رضا(ع)، رسول الله(ص)، امین الله و حدیث کساء را از برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام ذکر کرد و افزود: عبدالصمد موسوی، حائری، آل ایوب، آل کثیر، حسن کندی و صالح تبریزی از سخنرانان این ویژه برنامه ها هستند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در تاریخ اسلام، ضرورت تببین صحیح فاطمیه در جامعه و محور قرار دادن محبت اهل بیت (ع) برای نزدیکی دل های مسلمانان، اثرات فاطمیه بر جامعه اسلامی و شیعی، حضرت زهرا (س) و نسل پیامبر اعظم (ص) از جمله مباحثی است که به زبان عربی برای زائرین غیر ایرانی اختصاص داده شده است.


گفتنی است، این ویژه برنامه از 24 تا 29 اسفندماه هر شب به جز تعطیلات رسمی از ساعت 20 تا 23 در رواق دار الرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 352229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha