اجتماع بزرگ عزادارن فاطمی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری اجتماع عزاداران فاطمی در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: این مراسم 14 فرودین ماه همزمان با روز شهادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(س)،از ساعت:9و 30 دقیقه تا 12و 15دقیقه در صحن مطهر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه این ویژه برنامه با حضور عموم عزادارن فاطمی که برای عرض تسلیت به محضر ولی‌نعمتمان حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، برگزار می‌شود، افزود: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در جمع عزاداران سخنرانی می‌کنند.


وی آقایان اکبری، زین‌العابدین، الهی و هوشیار را مداحانی ذکر کرد که در اجتماع عزادران فاطمی حرم مطهر رضوی به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازند.


همچنین سید جواد هاشمی‌نژاد، مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی از برگزاری مسابقه فرهنگی « گوهر پنهان» ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی خبر داد.


هاشمی‌نژاد عنوان کرد: در محضر قرآن، حکمت جاری، شرط حضور، همراه با خورشید، به سوی ظهور، معراج مومن، نردبان آسمان، آب آئینه آفتاب، کوی نیکنامان، روشنای معرفت از سر فصل‌های این مسابقه فرهنگی است.


وی در خصوص موضوعات این مسابقه فرهنگی بیان داشت: صله ارحام در قرآن، تکبیره الاحرام نماز جماعت، زهرا(س) در سجاده‌ی بندگی، انقلاب اسلامی یادگار طیبه‌ی امام امت، یاد یار، وقت دیدار، تلاوت قرآن و هدیه‌ی آن به امام (ع) از جمله موضوعات مهم در این مسابقه است.


هاشمی‌نژاد از دیگر موضوعات مسابقه « گوهر پنهان» را، تلاوت قرآن و هدیه‌ی آن به امام(ع)، مشارکت حضرت علی(ع) با حضرت زهرا(س) در کارهای خانه، دعای امام رضا(ع) برای امام زمان(عج)، سرور همه زنان عالم، لقمه‌ی حرام با انسان چه می کند، اهمیت و جایگاه سفر ذکر کرد.


مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: سوال‌ها در قالب 4 گزینه ای طراحی شده است و افراد بالای 12 سال می توانند در این مسابقه شرکت کنند.


وی با اشاره به چگونگی شرکت و تکمیل پاسخنامه‌ی مسابقه گفت: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می توانند با تکمیل پاسخنامه ی مسابقه و انداختن آن در صندوق مسابقات فرهنگی و مراجعه به بخش مسابقات پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی www.aqr.ir با ارسال پاسخ صحیح به سامانه پیامکی 3000802222 در این مسابقه شرکت کنند.


هاشمی نژاد افزود: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه از طریق پیامک، کافی است شماره‌ی گزینه‌های صحیح سوال‌ها را به صورت یک عدد 5 رقمی از چپ به راست، پس از ذکر نام مسابقه، نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات و شهر به سامانه 3000802222 پیامک کنند.


بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی یاد آور شد: قرعه کشی از بین پاسخ های صحیح و به صورت روزانه انجام می شود و نتیجه‌ی آن از طریق سامانه‌ی پیامکی ذکر شده به اطلاع برندگان خواهد رسید.


وی افزود: آخرین مهلت شرکت در این مسابقه 16فروردین است و به بیش از 40 نفر از برگزیدگان در این مسابقه فرهنگی، روزانه و به صورت حضوری، هدایای فرهنگی تقدیم خواهد شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 355243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha