جاذبه های گردشگری استان زنجان براساس علایق بازدیدکنندگان ارائه می شود

خبرگزاری شبستان: استاندار زنجان بر لزوم سطح بندی جاذبه های گردشگری زنجان بر اساس میزان استقبال گردشگران تاکید کرد و گفت: جاذبه های گردشگری استان باید بر اساس استقبال مخاطبان و بازدیدکنندگان دسته بندی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جمشید انصاری امروز(22 اسفند) در کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هدف از تشکیل کارگروه ها را رفع موانع قانونی اجرای پروژه ها دانست و گفت: کارگروه ها در بخش های مختلف با هدف یافتن راه حل هایی برای رفع محدودیت های قانونی و اجرای پروژه هاست.

 

انصاری با بیان این مطلب که برنامه ریزی ها و هدفگذاری ها در اجرای پروژه ها باید بر مبنای واقعیت های معقول انجام شود، افزود: اگر براساس اطلاعات نادرست، وعده ای به مردم دهیم که عملیاتی نشود، این مواردمنجر به ایجاد ناامیدی های تاریخی در اذهان افکار عمومی خواهد شد لذا باید ارقام بصورت دقیق محاسبه شده و افق های واقعی تعیین شوند.

 

مقام عالی استان ضمن ابراز موافقت اصولی خود از اجرای طرح توسعه منطقه گردشگری شمال زنجان اظهار داشت: شرط موافقت اصولی با اجرای طرح توسعه گردشگری "اَمند" اینست که این مجموعه بصورت متمرکز و بدون تفکیک مالکیت باقی بماند و قبل از اجرای طرح نیز باید مراحل تکمیلی مطالعات و اخذ مجوز شورای عالی شهرسازی انجام پذیرد.

 

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم سطح بندی جاذبه های گردشگری زنجان بر اساس میزان استقبال گردشگران تاکید کرد و گفت: جاذبه های گردشگری استان باید بر اساس علایق و استقبال مخاطبان و بازدیدکنندگان در 5 سطح دسته بندی و مشخص شود.

 

وی اظهار داشت: در سطح اول جاذبه های منطقه ای است که مردم یک شهرستان و منطقه جهت بازدید از آن جاذبه ها وقت و هزینه صرف می کنند و سطوح بعدی دسته بندی به ترتیب استانی، بین استانی(ناحیه ای)، ملی و بین المللی است.

 

رئیس کارگروه گردشگری استان تصریح کرد: با سطح بندی جاذبه های گردشگری در هر سطح، نوع جاذبه ها و میزان سرمایه گذاری هربخش مشخص شده و اقتصاد گردشگری استان به جریان می افتد.

 

مقام عالی استان همچنین بر ضرورت شناسایی و تدوین پروژه های قابل سرمایه گذاری در هر حوزه تاکید کرد و اظهار داشت: تعداد هر پروژه با توجه به میزان پتانسیل استان در هر بخش و نیز میزان هزینه مورد نیاز برای اجرای پروژه مشخص شده و بصورت کامل در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا هرشخص بر اساس میزان سرمایه گذاری خود در بخش های مختلف به اجرای پروژه ها بپردازد.

 

انصاری از مدیران میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست تا کتابچه معرفی پروژه های حوزه گردشگری استان را متناسب با سطح بندی جاذبه های گردشگری در هر منطقه تدوین کنند تا در اختیار سرمایه گذاران این بخش قرار گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 352502

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha