یاد و خاطره شهدا تداوم دهنده انقلاب اسلامی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا تداوم دهنده انقلاب اسلامی است گفت: اکنون نیز خون شهدا این انقلاب را هدایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز(22 اسفند) در دیدار با جمعی از مدیران بنیاد شهید به مناسبت روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: مقام شهدا بسیاروالاست و بنده از بازگوی مقام و منزلت شهدا عاجز هستم.


وی با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: گاهی اوقات کارهایی که می‌پسندیم آن کارها باعث فقر خواهد شد و برعکس کاری که نمی‌پسندیم وقتی انجام دادیم باعث سربلندی و سرافرازی ما خواهد شد.


آیت الله قربانی به تشریح فقر و غنا پرداخت و اذعان کرد: افرادی هستند که در خانواده‌های ثروتمند زندگی کردند و نیست و نابود شدند و برعکس بودند افرادی که در خانواده‌های با فقر و بیچارگی و رنج زندگی کردند و از بزرگان جامعه و جهان شدند.


وی با بیان اینکه انسان‌های فقیر قدر زندگی را می‌دانند افزود: یک کلام خوب می‌تواند زندگی انسان‌ها را زیر و رو کند اگر توانایی دارید تا می‌توانید با کلام در زندگی انسان‌ها اثر مثبت بگذارید.


امام جمعه رشت در ادامه به خاطراتی از زندگی خود پرداخت و گفت: من نیز از خانواده ضعیفی بودم وبا تلاش فراوان و تاثیری که اطرافیان و بزرگان  و دانشمندان  کشور با کلام و هم صحبتی برمن گذاشتند توانستم در طول زندگی خود 60 کتاب بنویسم وبرخی از کتاب‌هایم در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و اگر خانواده ثروتمندی داشتم شاید هرگز این راه را نمی آمدم و اینگو نه نبودم.


وی به 220 هزار شهید کشور اشاره کرد و بزرگترین حامیان انقلاب را خانواده‌های شهدا دانست و اذعان کرد: اگر این شهدا نبودند تاکنون انقلاب ما نبود، یاد و خاطره شهدا تداوم دهنده انقلاب است.


امام جمعه رشت در ادامه افزود: انسان‌ها و شخصیت‎های والایی در راه انقلاب جان خود را از دست دادند که عامل بقاء اسلام در کشور شدند.


وی به فرمایشات امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت:" این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است " که به تکرار در وصیت‌نامه‌های شهدا این موضوع آمده است که این انقلاب برگرفته از وقایع کربلاست.


امام جمعه رشت با توجه به فرمایشات امام (ره ) تصریح کرد: خون شهدای ما باعث شده که انقلاب ما بیمه شود و همان خون‌های شهداست که هم اکنون انقلاب ما را هدایت می‌کند.


وی افزود: شهدا بهترین انسان‎های روزگار ما هستند و ما باید با برگزاری یادواره‌ها و بزرگداشت‌ها یاد و خاطره آنها را زنده نگه داریم.


نماینده ولی فقیه در گیلان از مسئولین خواست تا با نصب عکس‌های شهدا در میادین شهر یاد شهدا را همیشه در اذهان زنده نگه دارند و مردم بدانند چه افراد با ارزشی داریم تا این انقلاب را بدست آوردیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 352551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha