توجه به شهدا و خانواده شهدا از وظایف مسئولان است

خبرگزاری شبستان، استاندار یزد، در دیدار با خانواده شهدای دهم فروردین یزد گفت: توجه به شهدا و خانواده شهدا از وظایف مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد ،سید محمد میر محمدی استاندار یزد، در دیدار با خانواده های شهید پارسائیان و شهید نامدار از شهدای قیام 10 فروردین سال 1357 مردم یزد علیه نظام ستمشاهی که با حضور مسئولان بنیاد شهید استان انجام شد، شهادت این عزیزان را باعث به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و پیروزی آن دانست و گفت: به دست آمدن دستاوردهای نظام مدیون حضور فعال مردم در صحنه و جانفشانی شهدای انقلاب است.

 

وی با اشاره به رهبری حضرت امام(ره)، شهادت این عزیزان را باعث جوش و خروش انقلابی مردم و یکسره شدن کار نظام شاهنشانهی دانست و گفت: بعد از این جانفشانی ها و مجاهدتها، امام(ره) آمد و انقلاب پیروز شد و در 12 فروردین ماه 1357 نیز نظام جمهوری اسلامی با رای قاطع اکثریت مطلق مردم ایران مستقر شد و امام (ره) با تدبیر و درایت خاصی که داشتند، در زمانی که همه دنیا دم از دموکراسی می زدند، با برگزاری انتخابات، از مردم برای استقرار نظام جمهوری اسلامی رای گرفتند و با نظر مردم، این نظام در 12 فروردین ماه شکل گرفت.

 

میرمحمدی، با اشاره به روند رو به پیشرفت نظام جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات گوناگون در این نظام و حضور تعیین کننده مردم در عرصه را، سبب استحکام آن دانست و خون شهدا را، ضامن طراوت و سرزندگی انقلاب بر شمرد.

 

عالی ترین مقام اجرایی استان یزد، تجدید میثاق با آرمان های شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را، عامل پایبندی روز افزون مسئولان و علاقه مندی و الگوپذیری بیش از پیش جوانان از آرمان ها و ارزش های مورد نظر این عزیزان دانست.

 

استاندار یزد، توجه به شهدا و خانواده شهدا را وظیفه مسئولین ذکر کرد و خطاب به خانواده این شهدا گفت: شما عزیزان، فرزندان پاکی را پرورش دادید و مدال افتخار شهادت این جوانان برومند بر گردنتان آویخته است و قطعاً در درگاه خدای متعال ماجور هستید.

 

میرمحمدی سپس با اشاره به آیه شریفه " ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون"، شهدا را گواهان و ناتظران همیشه زنده بشریت بر عدل و احسان و تقوی و پرهیزکاری و حق جویی و حق پرستی دانست و ابراز امیدواری کرد: همگان بکوشند تا پاسدار خون شهدا و ارزش های مورد نظر این عزیزان باشند.

 

وی سپس با اشاره به واقعه قیام مردم یزد در 10 فروردین 1357 و به شهادت رسیدن 4 نفر از مردم به دست دژخیمان رژیم ستم شاهی، افزود: این واقعه در روز بزرگداشت چهلمین روز شهدای تبریز رخ داد و همین مراسمات مذهبی که ریشه در فرهنگ و اعتقادات ما دارد، به صورت پی در پی، موجب تضعیف طاغوت و تداوم انقلاب و حضور پررنگتر مردم در عرصه شد، و همراه با رهبری امام(ره) سرانجام این انقلاب به پیروزی رسید.

 

استاندار یزد ضمن اشاره به دوران دفاع مقدس و شهادت هزاران نفر از فرزندان این میهن در دفاع از دین و ناموس و کشور افزود: شهدای انقلاب، برای استقرار نظام به شهادت رسیدند، و شهدای دفاع مقدس در جهت حفظ این نظام جان خود را نثار کردند و این وظیفه تک تک مسئولین را در قبال خون این شهدا سنگین میکند و همه ما مسئول پیاده کردن آرمانهای این عزیزان هستیم و در این راه نباید از هیچ کوششی فرو گذار کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، میرمحمدی ادامه داد: این کوچکترین وظیفه ماست و امیدواریم بتوانیم در راستای آرمان های امام و شهدا تلاش خود را معطوف کرده و با همت و همدلی و همکاری مردم و مسئولان، به این وظایف الهی عمل نماییم و چهره نظام اسلامی را با جلوه ای اسلامی و به دور از حب و بغض و رفتارهای نادرست به دنیا نشان دهیم و با ارائه رفتارهای محبت آمیز، مهربانانه و شایسته، مدل بی نظیری از حاکمیت اسلامی را به جهان معرفی کنیم.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با رفتار درست و با احساس مسئولیت، وعده الهی در حاکمیت اسلام بر جهان محقق شود و این نظام به حضرت ولی عصر(عج) منقل و همه مسئولان توفیق خدمتگزاری در رکاب آن حضرت را کسب کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 355255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha