برنامه ریزی برای حمایت بنیاد ملی نخبگان از نخبگان قرآنی کشور

خبرگزاری شبستان: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نخبگان قرآنی یک ستاد خاص دارد و از بودجه های بنیاد دریافت می کند که تاکنون نحوه حمایت مشخص نبوده که باید در این خصوص برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور شب گذشته (22اسفند) در جمع خبرنگاران فرار مغزها را یک مسئله مهم و جدی دانست و گفت: معاونت بین المللی در بینیاد ملی نخبگان فعال شده است.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید مراکز رشد داشته باشند، یادآور شد: این مراکز رشد هستند که می توانند اشتغال را فراهم کرده و ایده را به عمل تبدیل کنند.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های بیرونی استفاده کنیم، یادآور شد: اساتید و پتانسیل خوبی در خارج از کشور داریم و باید به نگاه دانشگاه در خصوص نخبه پروری توجه کنیم.


ستاری اظهار داشت: دانشگاه های نخبه پرور باید بودجه های بگیرند و بنیاد نیز در این راستا کمک می کند.


این مقام مسئول تصریح کرد: دانش اقتدار ملی را ایجاد می کند و امیدواریم در راستای اقتدار کشور، بتوانیم حرف های جدیدی در دنیا داشته باشیم.


وی اضافه کرد: نخبگان قرآنی یک ستاد خاص دارد و از بودجه های بنیاد دریافت می کند که تاکنون نحوه حمایت مشخص نبوده و به صورت فردی حمایت می شده است که باید در این خصوص برنامه ریزی شود.


رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور در خصوص توجه به علم نوین، تاکید کرد: در حوزه های جدید دنیا همپای دنیا به جلو می رویم سرمایه گذاری در این علوم می تواند اختلاف سنتی را پوشش دهد.


پایان پیام/

کد خبر 352675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha