طرح ساماندهی نوازندگان خیابانی  در دفتر موسیقی پیگیری می شود

خبرگزاری شبستان:رییس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی ازپیگیری طرح ساماندهی نوازندگان خیابانی در این دفتر خبر داد وگفت:تاثیر نوازندگان خیابانی نسبت به دیگر رسانه ها بر فرهنگ موسیقیایی مردم چندان زیاد نیست.

پیروز ارجمند، رییس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا نوازندگان خیابانی بر ذائقه موسیقیایی مردم تأثیر می‌گذارند به خبرنگار موسیقی خبرگزاری شبستان گفت: تأثیرگذاری موسیقی خیابانی در فرهنگ عمومی کشور زیاد نخواهد بود، به دلیل اینکه امروز رسانه‌ها کارکردهای متفاوتی دارند، یعنی در آمارها و بر اساس مطالعاتی که داریم رسانه‌های مجازی و رسانه‌های ماهواره ای تاثیر بسیار بسیار عمیق تری تا رسانه‌ یک فرد در یک گوشه خیابان دارند، اما این به این معنی نیست که ما آنها را نادیده بگیریم.

 

پیروز ارجمند از ساماندهی نوازدگان خیابانی خبر داد و گفت: دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها می تواند به سامان دهی نوازنده‌ای که محصول‌اش را می‌خواهد در بیرون  و مراکز شهر عرضه کند، فکر می کند.

 

رییس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در طرح ساماندهی نوازندگان خیابانی ما به فکر طراحی و ایجاد مکان هایی برای نوازندگان خیابانی هستیم که این نوازندگان در گوشه‌ای از شهر بیایند و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی کارشان را انجام دهند و محصولی که ارایه می‌کنند کاملا از طرف ما تایید بشود.

 

وی تصریح کرد: وظیفه مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صیانت و حمایت از حقوق مصرف‌کننده نیز هست، صرفا نه تولیدکننده لذا محصولی که می‌خواهد مجوز بگیرد و به بازار فرهنگی عرضه ‌شود باید تمام کیفیتش کنترل شود تا خانواده‌های ایرانی با اطمینان این محصول را به فرزندان‌شان توصیه و استفاده کنند، لذا وظیفه سختی داریم.

 

پیروز ارجمند ابراز امیدواری کرد: امیدوارم کمیته‌ای که ساماندهی بخش موسیقی خیابانی را در دفتر موسیقی پی‌گیری می‌کند به یک نتیجه‌ای برسد.

 

رییس دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره اعطای کارت صلاحیت به نوازندگان خیابانی با توجه به اینکه در خیلی از کشورها نوازندگان خیابانی کارت صلاحیت دارند، اظهار داشت:  موسیقی‌دان در یک نظام صنفی به کسی اطلاق می شود که از راه موسیقی ارتزاق می‌کند و هرکسی می تواند جزء خانواده صنفی و سندیکای موسیقی شناخته ‌شود این می‌تواند از رهبر ارکستر تا یک نوازنده خیابانی باشد، پس این طیف وسیعی از افراد را پوشش می‌دهد، این از قوانینی است که جزو قوانین کار محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: ما کارت صلاحیت صادر نمی کنیم اما  وظیفه ما این است که در بخشی از محصول که در مکان‌های مختلف  تولید و و برای مخاطبان مختلف به بازار می آید کنترل کیفیت محصول انجام می‌شود، در واقع تأثیری که بر مخاطب می‌گذارد را باید سنجش و پالایش بکنیم و این جزء برنامه‌های خود من است و به طور مشخص درباره اینها با نیروی انتظامی وارد مذاکره شده‌ام و توافقاتی حاصل شده است که بزودی متن آنها منتشر می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 353054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha