ثبت بیش از یک هزار اثر تاریخی قزوین در فهرست آثار ملی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در حال حاضر استان قزوین یک هزار و 274 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی دارد که 34 اثر ناملموس و مابقی ملموس هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حمیدرضا قاسمی عصر روز گذشته (24 اسفند) در نشست خبری که در مدرسه امید برگزار شد، بیان کرد: بحث گردشگری اهمیت بسیاری دارد و این موضوع فقط در عرصه تاریخی و فرهنگی نیست بلکه ما در حوزه کشاورزی، صنعتی، مذهبی و اکوتوریسم نیز گردشگری را داریم.
 

وی ادامه داد: استان قزوین با توجه به موقعیت و ویژگی هایی که دارد می تواند گردشگر بیشتری را جذب کند و در حال حاضر یک هزار و 274 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی دارد که 34 اثر ناملموس و مابقی ملموس هستند.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: یکی از دغدغه ها در استان، گردشگری است که یکی از شاخصه های توسعه محسوب می شود و توجه به مناطق نمونه گردشگری نظیر کامان و زرشک نشان از اهتمام استان به روی آوردن به بحث گردشگری است.
 

وی با اشاره به نقش زیرساخت ها در توسعه گردشگری تصریح کرد: پیشرفت گردشگری نیازمند زیرساخت است و مسئولان استان نیز به صورت جدی این امر را پیگیری می کنند و اگر در چند سال گذشته، گردشگری در استان یک دغدغه نبود ولی اکنون این موضوع یکی از دغدغه های جدی است.
 

قاسمی توضیح داد: در سال جاری ما در کنار تمرکز بر بناهای شهری با حفظ دغدغه بناهای داخل شهر این امر را به کل استان تعمیم داده ایم که مرمت بناهایی نظیر حمام زیاران، حمام خوزنین، محوطه های تاریخی و غیره بیانگر همین موضوع است و این اقدام صورت گرفت تا این بناها تخریب نشوند.
 

وی تأکید کرد: مردم صاحب اصلی مواریث تاریخی هستند و در واقع مردم مدعی و دارای دغدغه در خصوص بناهای تاریخی هستند و باید به همان میزان نیز حساسیت در نگهداری و حفاظت از آنها داشته باشند.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در خصوص اقدامات استان برای جذب گردشگر در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین از 25 اسفند تا 15 فروردین اقداماتی در استان صورت می گیرد که آماده سازی شهرها و روستاها، استقرار کیوسک اطلاع رسانی ویژه راهنمایی گردشگران، کنترل وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، افزایش نیروهای ناوگان ترافیکی و غیره از جمله این اقدامات است.
 

وی خاطر نشان کرد: تجهیز مساجد برای حضور گردشگران و برگزاری برنامه های مختلف نظیر برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و غیره از دیگر برنامه هایی است که در سطح استان در ایام نوروز صورت می گیرد.
 

قاسمی با اشاره به افتتاح دفتر ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: این ستاد در تمامی استان های کشور ایجاد شده است که در استان قزوین ریاست این ستاد بر عهده استاندار قزوین است و 27 دستگاه اجرایی عضو این ستاد هستند و یکی از مهمترین وظایف ستاد این است که هماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان دولتی و غیردولتی برای ارائه خدمات به گردشگران صورت گیرد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 353210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha